24 h

Kolmapäeval sai läbi mul järjekordne katseaeg uuel töökohal. Õnneks neile ma sobisin ja seal ma ka jätkan. Ja ma ei saaks olla rõõmsam. Mulle väga meeldib mu töö sisu, töögraafik, töökaaslased, võimalused. Eks lastega võib muidugi olla keeruline, aga nad on ju lapsed.

Peetelisse sattusin ma täiesti esimest korda kunagi esimesel kursusel ülikoolis tutvumispraktikal käies. See oli küll vaid põgus pilguheit nende igapäevaellu ja töösse, kuid see koht jäi mulle meelde. Ja kui ma nüüd Töötukassast lahkudes uut kohta otsima hakkasin, nägin, et sinna otsitakse kasvatajat. Ja ma tahtsin proovida. Ehk on just see koht midagi mulle, kus ma saaksin reaalselt midagi ära teha ja kellegi elu oma tööga paremaks muuta, mitte vaid pabereid määrida ja head nägu teha.

Esialgu ehmatas mind töövestlusel ära see, et vahetused on 24 tundi pikad. Tööpakkumises seda kirjas ei olnud. Mul on ju väike laps, kuidas ma saan? Aga me arutasime seda kodus pikalt ja otsustasime siiski, et ma proovin. Ja ausalt, ma ei taha kunagi enam kontoritööd teha, kus ma pean 8 tundi päevas oma tagumiku laiaks istuma ja ekraani vahtima. Suvel käisin ma ka kahes 10 päevases laagris ja saime ka nendega kenasti hakkama. Perekonnana, ma mõtlen. Ma reisisin laagri tõttu suvel Norra, tutvusin väga meeldivate uute inimestega, kogesin töökaaslastega igasuguseid huvitavaid seikluseid, lastega nii meeldivaid kui ka mitte nii meeldivaid juhtumisi jne. Nägin tänu teisele suvelaagrile ka esimest korda Saaremaa ära – sõitsime selle ristipõiki läbi ja nautisime lastega koos suve.

Kuna mu vahetused on pikad, siis reaalselt tööl olen ma vaid 2 päeva nädalas. Mis tähendab, et ülejäänud päevad on mul vabad. Mis annab mulle ju tegelikult võimaluse palju rohkem perega koos aega veeta, kui muidu kontoritöö graafikuga. Ma mäletan kui raske mul oli hommikul vara tõusta, õhtul lasteaeda joosta, siis süüa teha, tube kraamida, lapsega tegeleda ja siis rampväsinuna voodisse langeda, et hommikul uuesti peale hakata. Nädalavahetustel ei jõudnud midagi teha ja üldse end välja puhata. Praegu ma lõpetan kell 10 hommikul oma vahetuse, naudin hommikohvi, saan mõne sõbrannaga kokku või lähen linna ja lõunatan koos abikaasaga. Mul on ka aega niisama jalutamas või poodides käia, kodu koristada, süüa valmistada. Rahulikult kulgeda, lapsele rõõmsalt lasteaeda järgi jalutada, temaga tegeleda. Sest mul on palju rohkem vabadust ja vaba aega. Mariel on niikuinii päeval lasteaias. Kui ma tööl olen, käib Andres tal järgi, söödab õhtul kõhu täis ja sätib magama ja viib hommikul jälle lasteaeda. Kuna ta läheb juba 8-9 vahel magama, siis reaalselt ma “kaotan” tema elust oma tööpäeval vaid 3-4 tundi. Mis annab temale jällegi vastu puhanud ja rõõmsa ema, kellel on aega ja tahtmist ja jaksu temaga rohkem mängida, ringi käia, meisterdada ja mis iganes veel. Ja nii on palju kergem ka haigustega hakkama saada, sest üks päev on Andres temaga, kui ma tööl olen, siis olen jälle mina 2-3 päeva kodus ja saame jälle vahetada ja sättida neid asju. Ma ei pea oma haiget vanaema maalt linna sõidutama, et ise tööl rassida, et kopikaid ei kaotaks. Või ma saan talle lihtsalt korra-kaks nädalas lasteaiast puhkepäeva anda ja ta endaga koju jätta, maale sõita, teise linna sõpradele külla sõita – mida iganes. Palju rohkem on vabadust sellise graafikuga.

Vajadusel saan töökaaslastega ka mõnda päeva vahetada või ringi tõsta. Paljud mu kolleegid käivad tihti reisimas. Puhkust välja ei pea selleks võtma, lepid teiste kolleegidega mõne vahetuse kokku ja muudkui reisid. Nii ei kaota ka rahaliselt midagi.

Igatahes, ma olen väga rahul ja loodan, et sügis tuleb ilus ja seiklusi täis 🙂

 

One thought on “24 h

Lisa kommentaar

