Pärnu vs Haapsalu? Kindlasti Haapsalu!

Töö on nüüd mõneks ajaks seljataga, saan nüüd oma lapse ja perega puhkust nautida. Sain Saaremaa laagris olles isegi ise veidi puhata, kuigi mind kimbutasid ligi nädal aega veidrad kõhuvalud. Sain isegi Kuressaares EMOS käia nendega, kuid tore arstionu ütles mulle vaid, et äkki ma ainult arvan, et mul kõht valutab? Mida iganes. Viimasel õhtul söötsin lõkke ääres parme ja sääski ja mu jalad näevad välja nagu aidsihaigel, aga küll on tore taas kodus olla. Kuigi see korter siin Lasnamäel ei tundu enam kodu moodi. Kord on külm, siis niiske, siis nad ehitavad siia uut maja kõrvale ja pidevalt on kuulda masinate müra ja kolinat. Mul ei teki koju tulles enam kodu tunnet ja ma tahaks siit minema saada. Ruttu. Aga pole kuhugi minna. Andres linnast ära kolida ei taha, linna aga korteri ostmiseks meil finantse pole.

Eile sõitsime Mammuga Pärnusse. Täitsa niisama. Mere äärde mängima ja kohvikusse. See sõit sinna oli kohutav. Kernus oli teeremont ja me küpsesime autos kuuma käes lihtsalt üle poole tunni kohapeal seistes. Siis voorisid seal pidevalt minust mööda erinevad luksusautod, mis tegid kohutavat müra ja ehmatasid iga kord Mammut. Kuna need autod on nii madalad ja Mammu neid ei näinud ka, siis ta arvas, et mina teen seda ja lõpuks kartis juba nii väga, et alates Märjamaast kuni Pärnuni oli ta nagu väike kilpkonn oma turvatoolis peidus ja ei teinud piuksugi ja oli täiesti apaatne ja hirmul. No ja muidugi need muud möödasüstijaid ja manööverdajaid. Mu stressitase oli kohale jõudes juba nii laes, et ma tahtsin lihtsalt koju tagasi saada. Autos Mammu ütles mulle, et Emme, hoiame käest kinni – siis politseionu ei tule. Ma ei tea, kust ta lambist sellist teksti võtab. Ma olin väga hämmingus. Aga egas midagi, hoidsime siis natuke aega käest kinni. Kuigi vahepeal ma mõtlesin juba ise politseisse helistada, kui need madalalaubalised 140-ga möödasõite sooritasid. Pärnusse jõudes läksin Aide autokooli juurde sõpradele järgi – sõime seal kohvikus lõunat ka. Siis suundusime linna, parkisin auto Porta juurde ära ja edasi jalutasime mere äärde rannaparki, et Mammu mänguväljakul veidi mürada saaks. Nõme, et seal need atraktsioonid on kõik suurematele lastele mõeldud ja nii väikestele on seal päris ohtlik turnida ja peab lapsel koguaeg silma peal hoidma. Ostsime ka rannast jäätist ja jalutasime linna tagasi. Auto juures ootas mind meeldiv üllatus. Sõbranna vandus jumalikult, et seal kus ma pargin, on tasuta parkimise ala. Ei olnud. Õnneks kontrolörionu oli nii tore ja tegi mulle ainult hoiatuse. Aitäh! Suvine Pärnu ei ole ikka minu tassike teed. Liiga palju rahvast liiga väikses linnas. Nii palju sagimist ja närvilisust. Vähemalt kojusõit sujus paremini.

Täna võtsime ette Haapsalu. No hoopis teine tera. Sõit sinna oli täielik idüll. Liiklust oli vähe, kuulasin oma Dagö plaadi otsast-lõpuni läbi, Mammu magas või oli niisama tšill. Mulle Haapsalu täiega meeldib. Kahjuks Andres ei jaga mu vaimustust. Muidu me elaks juba ammu seal. Ainult ilmaga ei vedanud. Nii kui sinna jõudsime, hakkas sadama. Juhuslikult kurtsin ma meie ebaõnne ühes grupis ning üks Haapsalu Noortekeskuses töötav naine kutsus meid endale sinna külla. Muidugi me läksime – Mammu sai mängida ja mina juttu rääkida. Oi kui ülemeelikuks see laps seal lõpuks läks. Ta ei tahtnud üldse ära tulla. Õnneks päeva teises pooles jäi ka vihm järgi ning saime veidi vanalinnas jalutada. Käisime erinevates käsitööpoodides, ostsin Mammule ülivinge käsitööna tehtud kaisukassi ja kui sõbranna ka töölt tuli, nautisime Hapsal Dietrichis imelist kala ja kooki. Käisime veel sõbranna maakodust läbi vaarikaid söömas ja tibusid vaatamas ja tulime siis koju tagasi. Mammu õnneks magas autos, ma sain rahulikult sõita. Koju tulles lasi ta isegi rahulikult enda riided vahetada ja magas kohe voodis edasi. Andres ka juba magab. Ma nüüd naudin oma vaba aega, teen näomaski ja lähen vist vanni ka. Keegi ei tule segama.

Mul on tegelikult pea igasuguseid mõtteid ja jutte täis. Saaks need ometi kuidagi kirja ka. Kas keegi võiks leiutada mingi aparaadi, et nii kui hea mõte midagi kirjutada tuleb, siis see salvestab selle kohe kuhugi ära või ma saan mõeldud jutu otse kuhugi kirja, ilma kirjutamata. Oleks väga super!

4 thoughts on “Pärnu vs Haapsalu? Kindlasti Haapsalu!

  1. Hei 🙂 See mõte-kirjutamata-kirja värk on juba leiutatud, käib telefoniga kaasa, kui Hey Siri ütled 🙂 Virtuaalne assistent iPhone’ides, töötab handsfree’s ka.

Lisa kommentaar

