Kõik shit tuleb ikka korraga

Nagu näete, laagrist ma ei olegi jõudnud kirjutada. Meie toredast puhkusest maal ja plaanist mööda Eestimaad veidi ringi sõita sai hoopis kiire sõit lastehaiglasse (huvitav, seal parkimisesoodustust ei saa, kui püsiklient oled? ja minu haigeks jäämine.

Neljapäeval hakkas Mammu hommikul kurtma, et tal on valus pissida. Algul arvasime lihtsalt, et ehk potistreik? Lõpuks järgnes ka juba nutt ja hirm potile minemise ees. Mõtlesin, et mis seal muud olla saab, kui põiepõletik. Kuigi mul on see vaid korra elus olnud ja sellest on juba üle 2 aasta möödas, mäletan ma siiamaani seda lõikavat valu ja hirmu vetsu minemise ees, jumal mis veel väike laps võib tunda. Jälle kotid-kompsud kokku ja linna poole ajama. Jõudsime täitsa õhtul, millalgi 8 aeg vist alles haiglasse, õnneks polnud palju rahvast ja meiega tegeleti üsna kohe. Muidu oli Mammu väga rõõmus ja energiline, aga iga kord kui pakkusime, et äkki ta tahaks potile minna, tuli nutt. Arst katsus kõhtu, koputas neerudele, vaatas üle ka nina-kõrvad-kurgu. Üritasime ka pissiproovi saada, mis oli mission impossible. Seetõttu pidi Mammu andma ka vereproovi, et kindel olla. No ja kahtlused saidki tõeks – põiepõletik, mis põiepõletik. Õnneks ei olnud asi neerudes ja selle põletiku saab rohuga väga ruttu kontrolli alla. Juba peale esimest tabletipoolikut sai Mammu taas ilma valuta potil käia ja kogu lugu oli juba ununenud. Nüüd vaid on tarvis 10 päevane kuur läbi teha ja see kole lugu peaks läbi olema. Mammule kirjutati esimest korda tabletid välja. See on küll imetilluke tablett, mille  ma teen neljaks ja talle päeva peale jupi kaupa sisse annan, aga ta ilusti neelab, joob vett või mahla peale ning ei näri seda katki. Saab aru, et see on rohi ja see teeb head, siis ei ole valus ja on ilma protestita nõus ise võtma.

Aga nagu haiglatega ikka on, ühe asjaga lähed, vähemalt kahega tuled. Öösel tundsin mina, et kurgus kraabib ja hirmsasti ajab aevastama. Ja hommikul oligi käes – nina tatine, kurk valus ja aevastasin nagu vana madrus. No vähemalt 8 korda järjest ikka ja nii, et kogu maja kajas. Kohutav. Ma olen vist sada pakki taskurätikuid juba ära kulutanud. Kõik kohad on salfrätikunutsakaid täis. Mu käekott-riiulid-auto. Kõikjal. Ma ikka katsun neid kokku korjata ja ruttu ära visata, aga neid tekib kiiremini, kui ma neid ära hävitada jõuan. Mu nina nagu ei lõpetakski tilkumist. Kodus on hea, keerad nutsakad ninna, näed välja nagu hälvik ja elu on lill, aga välja ju nii ei lähe. Eile öösel istusin pool aega üleval ja nuuskasin. Silm vajus kinni, aevastasin end üles ja jälle nuuskasin. Praegu aevastasin just Mammu ülesse. No tore. Ma mõtlesin veel täna hommikul, et ma viskan kohe sussid püsti. Aga lõuna paiku ajasime siiski koivad tagumiku alt välja ja pakkisime asjad ja tulime Mammuga koos maale. Andres tuleb homme järele, ta jäi mingit asja maha parseldama, millele homme järgi lubati tulla. Vankri küüris ka hoolega puhtaks – selle paneme ka müüki. Üritan asju vähemaks saada kodus, pole üldse astumiseruumi enam. Kuna tulevikus teise lapsega sama vankrit niikuinii ei kasutaks, pole mõtet seda ka seal alles hoida. Ta küll leiba ei küsi, aga ruumi võtab koledasti.

Maal on Mammul paradiis. Ta võib terve päeva veeta liivakastis või batuudil. Ta ei kuule ka sind, ta on nii omas maailmas ja mängib. Vahepeal käib kiusab kassi, sööb juustusaia ja siis ehitab jälle liivakastis. Vend leidis keldrit koristades oma vana suure kalluriauto ka üles ja nüüd Mammu muudkui laob seda liiva täis ja kallutab jälle maha. Ja liivale lisaks on ta mängu võtnud ka käbid, killustikukivid, oad, kastanimunad ja nööbid. Neist ta siis muudkui meisterdab ja ehitab midagi. Terve päev läbi. Meil vaestel inimestel Ipadi pole, laps peab ise oma pead kasutama, et elu huvitavaks teha.

Aga ma loodan väga, et ma saan ka varsti oma elu ja kirjutamisevaimu tagasi ja ehk pääseme kuhugi kaugemale ka, kui Purtse-Tallinn marsuut. 15.juuli sõidan ma  elus esimest korda näiteks Saaremaale ja kohe 10 päevaks järjest. Aga enne seda tahaks kasvõi korraks Pärnust ka läbi hüpata.

Nii et pöidlad pihku, et haigusepoisid varsti uttu tõmbavad!

One thought on “Kõik shit tuleb ikka korraga

Lisa kommentaar

