Jaanid ja kuidas ma end jälle laiaks sõin

Tere head Jaanipäeva!

Sel aastal on see kuidagi eriti veidralt läinud. Igal pool tähistatakse seda erinevatel kuupäevadel. Kes pidutses juba eile, kes täna. Meie külapidu on alles 25.juuni. Sinna me aga ei jõuagi, sest 25.juuni lõunal kiirustame me linna tagasi, kuna mul on hiigelhunnik pesu vaja pesta ja 10 päevaks vajaminev elu ühte kohvrisse pakkida. Ning muidugi kõik ettevamistused teha, et Andres ja Mammu ilma minuta 9 päeva vastu peaksid. Nii hirmus, samas ka põnev ja kindlasti õpetav kogemus. Ma pole nii kaua veel varem oma perest eemal olnudki. Loodetavasti peame kõik vastu.

Igatahes – Jaanidest. Eile oli ju pooleldi veel tööpäev ja siis jõudsime õhtul alles maale. Ehk mingit pidu me ei näinud ega teinud. Täna aga tahtsime midagi ette võtta. Mõtlesime, et põrutame otsapidi Narva. Pole see ju siit maalt minnes nii kaugel midagi, tunnike sõitu vaid. Linnuses toimus jaanipidu ja alates kella 6-st oli seal lastele programm. Terve linnuse õu oli täis batuute ja telke, kust sai head ja paremat. Me kostitasime end ka friikartulite ja burgeriga, mille me kolme peale ära sõime. Võtsin ka moe pärast ühe topsi õuna-vaadisiidrit, mille ma lõpuks prügikasti viskasin. Mahavisatud raha ja mõttetud kalorid. Kui ma siin mõned nädalad tagasi kohvikus ühe külma pirni vaadisiidri tellisin, siis see oli õige asi. Tänane oli lihtsalt kusi topsis.

Narva poole sõites käisime korda mööda Andresega läbi teepeale jäävad 3 Statoili. Praegu on seal mingi mäng, et peab koguma kokku 25 templit, siis saab osaleda auto loosimises. Ja me vist oleme seda juba liiga tõsiselt võtma hakanud. Väga hasarti tekitav on see templite kogumine – nagu aaretejaht. Liigud jälle järgmisesse puhkti ja saad uue “vihje”. Kuna meil on 2 komplekti, aga ühe külastusega saab vaid 1 templi, siis me peamegi mängima, et me üksteist ei tunne ja tulime sinna eraldi. Teeme oma ostud ära ja siis põgeneme jälle koos edasi. Väga põnev!

Narvas oli väga ilus. Sinna sõitsin mina, linnapiiril tanklas vahetasime aga kohad ja lasin Andrese rooli. See vist oli viga, sest ta keeras mitmes ristmikus valesti, sõitis ühesuunalisel teel vastassuunas ja keelumärgi alt läbi. Kaks korda. Ja siis kirjade järgi olen mina see algaja juht? Lõpuks jõudsime me aga linnuse lähedal asuvasse parklasse ja saime viimaks jalgu sirutada. Promenaad on seal väga kaunis, jõe äärde on ehitatkud ka väike tehis ranna-ala, kus on liiva ja saab supelda. Seal mõned lapsed ujusidki ja loomulikult tormas Mammu ka kohe vee poole. Siiani on Mammu “ujunud” vaid kõhuli vannis olles, nii et jõgi esimeseks suureks supluseks pole ilmselgelt kõige targem mõte. Jätsime selle seekord vahele.

Alguses me ei leidnud üles kohta, kust linnusesse pääseb. Kuulsime küll eemalt melu ja muusikat, aga kõikjal paistsid vaid suured linnusemüürid – ei ühtegi treppi ega ust. Viimaks me lihtsalt jälgisime, kuhu ülejäänud rahvas suundub ja läksime selles suunas. Isegi üles leidsime. Batuudid olid muidugi esimesed, mis silma hakkasid. Seda muidugi ka Mammule. Siiski, sinna peale ma tal minna ei lubanud, sest eelmisel aastal juhtunud batuudiõnnetus on veel liiga värskelt meeles ning need olid ilmselgelt ülekoormatud lastehunniku all, kes olid minu omast ikka peajagu pikemad ja suuremad ja üksteisel seljas-kaelas nagu pärdikud. Mammust poleks seal lihtsalt mitte midagi alles jäänud. Rääkisime talle ka, et need on suurtele lastele ja ta saaks seal hüpates haiget ja ta sai õnneks aru. Meil on maal aias turvavõrguga ümbritsetud batuut, kus ta heameelega hüppab ja kus on õnneks ka turvaline. Ei saa sealt alla kukkuda, ei saa sellega minema lennata. Sobib kõige paremini.

Aga seal sai osta õhupalli ja suhkruvatti ja vaadata lasteetendust, mis oli küll vene keeles ja millest me ei saanud midagi aru, aga tore oli ikka. Ega me kaua ei olnudki. Ja hea, et ei olnud, sest poolel teel koju tuli juba vihmasahmakas kaela. Mõnus oli käia võõras kohas üritusel, kus keegi sind ei tea ja kus sina kedagi ei tea. Olemine oli kohe palju vabam. Ei mingit võltsi suhtlust ja tervitusi, saime oma perega õhtut nautida. Kodus grillisime täna lõunaajal veidi liha ja vorsti ka ja meile selline Jaanipäev täitsa sobib.

Aga nüüd sellest häbitekitavast teemast ka veidike. Ma olen söönud end paksuks. No kohe ikka nii, et võrreldes detsembriga olen ma viieka juurde võtnud ja kaalun ma pea samapalju, kui kuu pärast sünnitust. Ma ei saa aru, mis mul ometi viga on, et ma olen lasknud asjal nii kaugele minna. Mõtlen et olen paks, söön. Mõtlen, et ei tohiks ikka nii palju süüa, söön ikka. Liigun küll korralikult, aga nagu näha, sellest pole mitte midagi kasu. Ja ma veel lootsin, et uus ja aktiivne töö, saab kaalu kontrolli alla. Ostsin ju isegi aktiivsusmonitori. Ei midagi. Ja no veel suvel nii juurde võtta. Juudas mis ajuinvaliid ma ikka olen. Mul on juba nii vastik ja ebamugav ringi liikuda. Ma ju näen ja tunnen, et ma olen paks. Mul on raske liikuda, põlved valusad, kuuma ilmaga hõõruvad kintsud kokku nagu tammepakud, riided selga ei passi. Raisk noh. Andres ka ühtegi sõna ei ütle. Isegi kui ütleks, ma arvan, et see ei mõjuks. Ma pean ise endal kuidagi kratist kinni saama ja kõvasti-kõvasti raputama, et NÜÜD AITAB! Ma pole tänase päevani veel sinna kratini ulatunud. Mul oli siin vahepeal juba nii hull seis, et ma istusin jälle näpud kurgus – ma lihtsalt olin end nii kõriauguni täis söönud, et mul oli kohutavalt halb olla ja kõik õõksus üles. Rõve eks? Ma tean, et on. Aga ikka ma kordan oma vanu mustreid ja ei suuda kuidagi sellest nõiaringist välja astuda. Aga ma pean, enne kui ma end haigeks või surnuks söön. Ma ei mõista, millal ometi ma jõuan sinna põhja, et hakata taas üles ronima. Ma ei jaksa enam kukkuda.

Lisa kommentaar

