Piupau

Hoian siis vahepeal jälle enda tuleviku Mina ja mõnda lugejat kursis, millega vahepeal hakkama oleme saanud 🙂

Käisime eelmisel reedel Marieliga psühholoogi juures ära. Sain talle SOS aja, haigekassa välise, mis tähendab, et ma maksin selle tunnikese eest rohkem kui ma päevas teenin ja kahjuks ei saanud suurt targemaks ka midagi. Olen veidi pettunud. Mul jäi selle käigu pärast ka suurele firma aastapäeva peole minemata, mille eest ma samuti olin juba kohatasu maksnud. Meid Andresega mõlemaid häiris just see, et meil ei lastud suurt midagi rääkida. Ah laps ei maga? – Kaisuteraapia, kaisuteraapia. Ah, et laps nutab? Kaisuteraapia, kaisuteraapia. Ma olin isegi filminud neid seiku, mis meil siin kodus toimub, et nõustajale siis näidata, mis probleemi pärast me sinna läksime üldse. Aga ta ei lasknud mul neid näidata, ega meil ka ise probleemist rääkida. Üldiselt ei saanudki me suurt midagi uut teada, mida me juba varasemalt ise kusagilt artiklitest-raamatutest lugenud ei oleks. Riietumisel nutmine on ealine iseärasus, öösel ärkamine näitab tundlikust jne. Sealt ära tulles hakkaski Mammu juba väsima ja riidesse panemisel jälle streikima. See lõppes siis sellega, et ma olin sunnitud sõitma osa teed koju nii, et laps istus Andresel süles, kuniks me ta viimaks turvatooli surutud saime. Ta lihtsalt röökis ja viskles ja libises toolist turvapadja vahelt minema. ITK juures on selle parkimise ja peatumisega nii nagu ta on. Mul ei olnud kahjuks võimalik sinna nii pikaks peatuma jääda, kuniks ta end tühjaks oleks röökinud. See oleks võinud kesta ka tunde – kes teab. Üle poole tunni jändasime seal kindlasti. Õhtul karjus ta ka. Kui me kõik nõustaja õpetused käiku lasime, siis see ajas last veel rohkem endast välja. Jube-jube igatahes.

Laupäev oli veidi roosilisem juba. Tuuli tuli linna ja me käisime Nõmme ja TTÜ vahelises metsatukas lumiseid perepilte tegemas. Hiljem soojenesime autos ja mugisime veel tema tehtud koogikesi. Siis sõitsime läheduses elavatele sõpradele külla teed jooma ja soojenema. Õhtul kodus oli Mammu jälle veidi kahtlane. Mingil tundmatul põhjusel lõi tal üles üsna kõrge palavik, mida me siis tükk aega alla üritasime saada. Igaks juhuks kutsusin oma vanaema pühapäeva õhtuks meile, et kui laps nüüd tõesti peaks haigeks jääma, siis ei pea me töölt koju jääma. Nii olid nad siin kolm päeva rõõmsalt kodus, sest tegelikult polnudgi Mammul midagi viga õnneks. Veidi nohune nagu tundus korraks, aga see oli ka ainult korraks. Täna käis ta juba lasteaias ja seal oli kõik väga hästi. Isegi magas ja lausa nii hästi, et teda tuli üles äratada hiljem.

See-eest oleme meie Andresega mõlemad tatised. Täna tööl oli pea nii paks otsas ja uimane olla. Kolm läbi käis viimane klient ära, tegin kõik oma ülesanded ära ja küsisin tunnikese varem koju. Tõin lapse ka lasteaiast ära ja tulime koju pikutama. Aga mul on tunne, et see tegi asja isegi hullemaks. Ma loodan väga, et olen homme konditsioonis ikka selle nädala viimane tööpäev ära käia.

Kolmapäeval käisin ma ka optometristi juures hommikul. Kaks kuud intensiivset arvuti taga töötamist annab silmade väsimuse näol juba vaikselt märku. Mulle kirjutati viimati prillid välja 6 aastat tagasi, kui ma 11.klassis käisin. Siis sain ma väikse miinuse, ühel silmal vist 0.75, teisel 0.5. Kasutasin neid niiöelda sahtliprillidena – et kui tarvis, siis panin ette. Sellise otstarbega on nad mul muidu siiani olnud. Aga nüüd tundsin, et pole enam asi õige. Ja kolmapäeval siis läbi erinevate katsetuste ja testidega avastasimegi, et ma ei vaja mitte miinus klaase, vaid hoopis plusse ja spetsiaalsete arvutikiirguse kaitsega. Nüüd ongi mul retsept märkmiku vahel ja nädalavahetusel suundun siis prilliotsingutele. Ma küll broneerisin ühed juba ära, aga need lähevad vist siiski liiga kalliks maksma, et nad end sahtliprillidena ära tasuksid. Katsun veidi odavamad raamid leida, kui 250 eurot…

Ootan juba väga pilte näha ja näidata. Mõnda võib juba Instagramis kohata 🙂

 

3 thoughts on “Piupau

  1. Hei 🙂 Täielik pettumus, kui käid arstil (eriti veel tasulisel) ja siis ta annab märku, et teil ei ole vaja midagi rääkida, minge juba minema, pakun teile neid lahendusi, mida te ammu tulutult olete katsetanud. Nagu WHAT??

    Aga häid prilliotsinguid ja hea, et nüüd miinusprille edasi ei pea kandma, siis läheb äkki silmadel ka paremaks ja enam edasi ei lähe nägemine kehvemaks. 250 raamidele + klaasid + töö otsa on ikka kallivõitu küll.

    Head paranemist ja kallid teile Mammuga!!

  2. Aga millised lahendusi sa siis loodad saada? Need asjad lähevadki üle ja tuleb kannatlik olla. Tean, et see raske aga ega psühholoogid imeinimesed ei ole.

  3. Inimese mure ära kuulamine peaks siiski elementaarne viisakus olema!
    Mulle ei meeldi need arstid, kes ilma probleemi uurimata kohe inimese pikalt saadavad. No näiteks lapsega nahaarstile minnes (tasuline aeg!) ei lubanud arst lapsel sukapükse jalast võtta, et jala peal olevat ekseemi vaadata, vaid ütles, et pole vaja näidata, määrige seda ja andis retsepti. Arusaadav, nii kulus ainult 2 minutit patsiendil kabinetis, aga see pole normaalne. See lugu ei juhtunud minuga, vaid mu sugulasega, aga mul on sarnane juhtum tasulisest nina-kõrva-kurguarstil käimisest, kus arst flirtis oma õega ja mu lapse röntgenpildile pilku heitmata kraaksatas mulle üle õle “operatsioonile!”. 2 minuti eest 200 krooni, ilma mingi kommentaari ega probleemi analüüsita.

    Kui psühh Mammu loos ka ära kuulata ei viitsinud, siis pärast, kui jama peaks kestma, äkki öeldaksegi, et miks te varem selle probleemiga ei pöördunud? Ema, miks te ei võta vastutust ja lasete asjal nii kaugele areneda?
    Võeh, kukkusin õiendama, aga no KUI emal on mure ja ta pöördub spetsialisti poole, võiks spetsialist lapsevanema ÄRA KUULATA ja siis oma lahendusi pakkuda. Nad ju aktiivset kuulamist ja tagasisidestamist saanud seal küll ja küll. Klient on peale mure jagamist palju rohkem nõus arsti soovitusi kasutama, kui tal ei teki tunnet, et “raha siia ja järgmine palun”.

Lisa kommentaar

