Lasteaiajutud

Esmaspäeval käisime me lasteaiaga tutvumas. Rääkisin juhatajaga, allkirjastasin lepingu, mulle näidati lasteaia ruume. Maja ei ole väljast küll teab-mis häärber, ka seest tundus ta esialgse pilguga üsna kõle – pikad pikad koridorid, aga rühma ruumid on minu arvates väga armsad ja hästi organiseeritud. Meeldis väga see, et eraldi on nii garderoob, vannituba, samuti on eraldatud söögituba, mängusaal ja magamistuba, aga nad on siiski kõik ühes kompleksis ja kõrvuti. Sa näed ära kohe, kus mis asub, aga ei ole sellist asja, et lapsed sööks voodi kõrval. Samuti on õueala aiaga piiratud ja sinna suuremad lapsed pisemaid kiusama ei pääse. Eile käisime teistega koos veidi õues, lasin Mammul lastega harjuda ja koos mängida. Aga kuna ma ei olnud selleks ette valmistanud ja Mammul polnud kindaid kaasas, siis me kaua ei saanud olla. Rühmas kõik teised lapsed on vene rahvusest, ka kasvatajad on venelased. Aga rääkisid väga puhtalt eesti keelt, said kõikidest minu küsimustest aru, vastasid ilusti. Nii et keelebarjääri ma enam kartma ei pea 🙂

Täna oli tal siis esimene ametlik sõimepäev. Jäime me tsipa hiljaks, sest ta ei ärganud just eriti hea tujuga. Protesteeris enne õue minekut küll saabaste – küll kinnaste vastu. Lõpuks ma ta sinna vankrisse sain ja asusin kiiruga teele. Lasteaed on mõnusalt lähedal. Ma jõuan koos riidessepanemisega sinna 5 minutiga. Tänane hommik läkski veidi nihu selle hilinemise pärast. Kell 9 on lastel muusikatund ja me jõudsime vaid 5 minutit enne. Võtsin ta ruttu riidest lahti ja saatsin rühma mängima, ise panin ta riided garderoobis kappi ilusti. Ja kui ma rühma jõudsin, olid kõik juba läinud. Kuulsin küll, et ta veidi nuttis, aga ainult korraks. Egas midagi, ma siis läksin koju tagasi. Jätsin kapi peale sildi oma nime ja numbriga ja jäin kõnet ootama.

Ütlen ausalt, ma nautisin seda üksi olemise aega! Ma tulin koju, tegin tassi teed, panin muusika mängima, olin produktiivne. Üle saja aasta koristasin ära oma magamistoa kummuti, sorteerisin sealt terve sahtlijagu prahti ja sodi välja, tegin lapse riidekummuti korda, panin pesud pesema, tegin köögi korda, alustasin uue mütsi kudumisega jne. Kuniks ma poole 12 aeg sain kasvatajalt kõne, et tänaseks vist aitab – Mammu taustal kõvasti nutmas. Viskasin ruttu jope selga ja tegin õues isegi paar jooksusammu, endal süda 200 löögi peal tagumas. Sinna jõudes olid nad vist alles tuppa tulnud ja neid potitati kollektiivselt. Mammu rippus kasvatajal süles nagu pärdik, aga ei nutnud. Mind nähes tuli veel paar vääksu, aga siis hakkas juba seletama, et nad käisid õues ja mängisid titadega ja tädi opas istus ja siis tädi andis talle kapist jänese ja luti (ta ei räägi küll täislausetega, vaid oma sõnadega, mida ta ühe-kahe kaupa kasutab, aga ma panen juba pildi kokku). Kasvataja ka kiitis, et esimese päeva kohta sai väga tublisti hakkama. Eks seda nuttu tuleb nii või naa ette, nii pisemate kui ka suuremate laste rühmas. Peab tasapisi lihtsalt harjutama. Mulle endale tundus, et talle väga meeldis. Eriti see õues mängimine. Mammu naudib seda, mina mitte. Seal saab ta iga päev õues olla ja teistega mängida. Kasvataja ütles ka, et õues ei teinud ühtegi piuksu, jooksis teistega ringi ja mängis ilusti. Aga eks see väsimus sai temast tuppa jõudes võitu. Peame uue režiimiga harjuma – mõlemad. Kui ta muidu ärkab siin 7-8 aeg ja tahab 10-11 aeg juba uuesti magama minna, siis lasteaias on lõunauni alles 12.30 ja ta ei pea veel selle ajani vastu. Koju jõudes sõigi kõhu täis ja jäi kohe magama nagu nott.

Homme proovime jälle. Katsume seekord õigeks ajaks kohale jõuda, ehk saab ta koos teistega isegi hommikust süüa. Aga järgi lähen talle tsipa varem, kui teised hakkavad tuppa minema. Siis on kasvatajatel aega teiste riidest lahti võtmisega ja sööma sättimisega.

Täna koju jalutades rääksin ka Mammule, et tal ju tegelikult oli seal väga vahva, ja sai õues koos teiste lastega mängida ja tädi on ju nii tore ja rühmas on palju huvitavaid mänguasju. Katsun lapsesse seda positiivsust lasteaia vastu sisestada ja mis seal salata, eks endale ka. Loodan, et ta harjub ruttu ja juba kuu pärast suudab ka terve lasteaiapäeva vastu pidada.

Tasapisi, tasapisi 🙂

8 thoughts on “Lasteaiajutud

  1. Kaljul oli ka täna esimene täitsa ilma minuta päev (käisime neljap tutvumas ja eile oli hommikul koos minuga veidi, lõunani üksi). Meil on ainus draama siis, kui koju on vaja tulla. Kalju röögib garderoobis “Ei tahaa!” Viskleb ja vingerdab mu süles 😀 Täna jäi bussis magama juba.Tundub, et talle meeldib. Olgugi, et ma arvasin, et ta veel pisike. Tundub osade rühmakaaslaste kõrval ikka täitsa suur ja asjalik.

    • Nii palju kui ma teisi lapsi nägin, siis kõik on küll Mammust peajagu pikemad, aga muidu olemuselt tundusid palju titamad veel. Mammu ainus seal, kes räägib ka mingil määral, kasvatajatel selles suhtes kergem, et ta ütleb ise ära kui midagi tahab või vaja on. Ma loodan, et meil on ka varsti nii, et sinna minnakse suure rõõmuga 🙂

  2. Väga ahvatlevalt kõlab see tulin koju, tegin tassi teed ja olin produktiivne. Tahaks ka poduktiivne olla milleski muus kui oma tähelepanu jagamises põnnide vahel, aga küll tuleb ka minu aeg.

    Mariel on väga tubli ja sina ülijulge, et kohe esimesel päeval niimodi jätta julgesid. Ma kraapisin muusikakooli ukse taga tervelt 10 minutit kuni Kelli karjuma pistis ja ma sisse tormasin. Ja see oli juba kolmas kord meil koos laulda . 😀

    • Mis ma seal rühmas ikka üksinda passinud oleks. Ma teadsin, et kui midagi on, siis helistatakse ja saan kohe järgi minna 🙂 Ausaltöeldes ma ei jõua homset päeva ära oodata. Kaks tundi jälle vaba aega! 😀

  3. Nii tore, et Mammule meeldib ! 🙂 Sander jookseb hommikuti peaga vastu ust (kui Tädi juurde minna ei saa), üle kahe päeva kodus ei istu. Need päevad kui tööl ei pea olema ja laps aias on nagu paradiis :-D, aga kuskil kella kolmest hakkad juba närviliselt kella vaatama, et saaks vaid järgi minna 🙂
    Hoiame pöidlaid, et saaksite kiirelt harjutud !
    Magamise koha pealt ütlen, et tegelikult Sander jääb kodus siiamaani 11-11.30 magama, kuigi aias uni algab 13. Seda seetõttu, et kodus on igav ja pole väga tegevust. Kodust päevakava väga muuta pole mõtet, kui siis õhtuti hiljem magama, et hommikune ärkamisaeg oleks vähe hilisem. Vähemalt meil toimib nii ( kui enne 12 magama ei saa, siis magab ainult 14.00-15.00).

    • Jaa, täna sain väga rõõmsa lasteaiast kätte. Kasvataja jagas ka ainult kiidusõnu, isegi sõi ilusti koos teistega. Aga erinevat eilsest, pole täna lõunaunest haisugi, kuigi äratus oli juba kell 7 😀

Lisa kommentaar

