Minu tegemisi trenni ja menüü vallast

Erinevalt pea kõikidest teistest blogijatest olen ma sunnitud hakkama saama ise ja ilma Orguta, aga ma ei ole selle pärast teps mitte kurb, pigem vastupidi. Kõik teavad, et liiga palju reklaami on antireklaam ja oleks siis tõesti ainult 3 blogijat olnud – siis oleks jõudnud ka ehk kõigil silma peal hoida ja kaasa elada. Aga kui neid on pea 30? (huupi pakun, pole kõiki kokku lugenud, aga 10 kindlasti!), siis on kogu mu huvi selle protsessi vastu kadunud.

Fitlap mulle siiski ei sobinud, tõenäoliselt ei sobiks Orgu kava ka, sest ma ausalt ei taha, et kogu mu päev ja elu seisneks ainult toiduainete kaalumises. Fitlapi grupp tundub pigem nagu mingi kultussekt. 83 g muna ja mitte grammigi rohkem või vähem, sest muidu sa teed valesti! Liiga dramaatiline suhtumine minu meelest. Aga eks ma siis kirun tagaselja ja olen paks edasi, sest ma tõesti ei viitsi toorest muna kaaluda ja hiljem erinevaid topsikuid ja kopsikuid küürida ja pesta, sest suvaliselt köögikaalule ma seda toorest muna ju ei pane.

Ma tean, et minu suurim probleem seisneb maiustustes. Kui hakata kaalu langetama ja lugeda esimesi soovitusi selleks – ära söö rämpstoitu, joo gaseerituid ja magusaid jooke, loobu saiast, valgest pastast jne, siis ma olen seda kõike juba ammu ammu teinud. Alkoholi tarbin ka minimaalselt, viimati üle 1.5 kuu tagasi.

Ma joon palju vett, rohelist teed, makaronide asemel on menüüs täistera pasta, kohvi ja tee sisse ma suhkrut ei lisa, rapsiõli vahetasin ammu kookosrasva ja külmpressi oliiviõli vastu välja, menüüs on palju rohelist jne. Kui ma sinna vahepeale šokolaadi sisse ei kuhjaks, siis oleks üldpilt päris ilus juba. Aga ma vaikselt üritangi.. Kohvi ilma suhkruta tundus algul mulle nagu kärbes ilma koogita (Lepatriinude jõulud :D). Aga ma olen hakkama saanud ja juba üle nädala pole tilkagi suhkrut kohvile lisanud ning ka piima maksimaalselt 50 g. Varem oli see 150 g. Ma lihtsalt tean juba isennast ja kogemustest, et kui ma hakkan jälle äkki peale, et voh homsest ei tee enam või just teen seda-teist ja kolmandat, siis ma väga kaua vastu ei pea ja sellel ei ole mitte mingisugust mõtet.

Toon mõned näited enda arvates mu tervislikust hommikusöögist. Ma ausalt ka südamest usun, et need päriselt ka on tervislikud.

Eile näiteks tegin ma väikse portsu kaeraklii putru. Pudru valmistamisel kasutan ma alati vett ja piima pooleks, suhkrut ja soola ei lisa, sest ma maitsestan putru hiljem banaani, kaneeli, kookoshelveste, kreeka pähklite ja kooritud päevalille seemnetega. Kui on suvehooaeg või kodus olemas, lisan ka kiivit, mustikaid, vaarikaid, maasikaid – kõike värsket ja mõnusat 🙂 Igal hommikul  joon ma lisaks kohvile ka klaasi sidrunivett, sest teadupärast kohv viib kehast vett välja ja see tuleks kohe asendada, et väsimust ja veepuudust ei tekiks. Ma pole pudru portsu veel kordagi ära kaalunud, aga pigem vähem kui rohkem, sest lisan sinna suure kuhja muid lisandeid.

Täna aga tegin ma kaks võileiba. 2 viilu jassi seemneleiba, ühele panin peale mõned õhukesed viilud lõhefileed, teisele salatit-juustu-singi-kurki-tomatit. Juustu ja sinki panen alati pisikese tüki, mitte terve, nagu pakis on. Ja jällegi, kohv ja vesi.

Kuna äratus oli täna kuidagi väga varajane, lausa enne 7-t, siis olen praeguseks jõudnud süüa ka ühe vahepala. Ma terve hommiku kraamisin ja koristasin elamist, nii et ei tunne üldse süüdi ka, et lõunani vastu ei pidanud. Vahepalaks tegin ühe klaasitäie smuutit, kuhu läks sisse 1 pisike banaan, 3-4 kreeka pähklit, 1 tl kookoshelbeid, pool tl kaneeli, 1 spl kooritud päevalilleseemneid ja peale veidi piima. Neist kogustest tuligi välja täpselt klaasitäis – 290 g mõnusat toitvat smuutit.

Lõunaks on plaanis eilne õhtusöök, mida ma ei jõudnudki maitsta. Tegin ahjus hakkliha-riisipalle puljongi-letšo kastmes ja lisasin sinna sekka ka marineeritud kurki, et mõnusat maitset juurde saada. Andres igatahes ütles, et väga hea oli, võttis isegi tööle kaasa, kuigi ta üldiselt käib väljas söömas.

Mu päevad algavad üldjuhul kõik ilusti tervislikult, aga mingi hetk päeval tekivad mul kohutavad isud ja ma tahaks kõike – jäätist, kommi, küpsist, kooki – KÕIKE! Kodus olles on lihtne kiusatusele vastu panna, sest mul pole lihtsalt kodus midagi magusat, peale banaani ja apelsini ja maitsestamata jogurti, mis pole just eriti magus. Aga poes käies ma annan tihtipeale ikkagi alla ja haaran midagi kaasa. Õhtuti üksinda poes käies söön vahel salaja autos, nagu narkomaan. No kohutav. Õnneks neid juhtusid on aina vähemaks jäänud. Peale imetamise lõppu oli eriti jube periood, ma olin nagu täitmatu paar nädalat, õnneks siis siiski asi stabiliseerus.

Eile vedasin end ka veel õhtul 9 aegu jõusaali ja kui suur oli minu üllatus, et ühe saali asemel on tekkinud 2 suurt saali ja enamus tehnikast oli kõik uute asjade vastu välja vahetatud! Mul jäi paus vaid paar nädalat sisse tänu tarkusehamba väljatõmbamisele ja selline muutus sellise ajaga? Uued masinad olid nagu kosmoselaevad, nuppe täis. Ma ei leidnud algul isegi üles, kuidas jooksulinti tööle saada. Jooksulintidel olid küljes isegi töötavad ventilaatorid. Jookse nagu printsess, karge tuuleke puhub peale 😀

Rulluisutamas olen ka käinud ning hiljuti ehitati meil maja lähedale uus mänguväljak koos välise jõujaamaga, mida ma juba korduvalt ära olen kasutanud. Kõigepealt mängime Mammuga veidi tittede platsil ja siis kui ta väsib, panen ta vankrisse ja rassin ise jõujaamas edasi enne koju minekut. Kahjuks tänase ilmaga pole meil sinna asja..

Igatahes ma muudkui pushin end edasi, üritan jõuda tihedamini jõusaali ja harvemini poes maiustusteleti lähedusse. 🙂

4 thoughts on “Minu tegemisi trenni ja menüü vallast

  1. Nii tubli 🙂 Aga kui sul maguisaisu on, kas midagi lemmikutest väiksema rasvasisaldusega magusate vastu ei saa vahetada? Ma ei oska küll muid peale viinamarjade, pirnide ja kuivatatud mangode + rosinate soovitada, aga no šokolaadi saab ju ka tumedama ja suurema kakaosisaldusega valida? Või need asjad on sul nagu teada-tehtud? 🙂

    • Asjad on teada-tehtud, aga teatud suurte isude korral keeldub aju ratsionaalsest mõtlemisest ja mõtleb, et pähh, puuviljad. Sokolaadi ju tarvis! Ja mina jään vaidluses tihti alla 😦

  2. Tubli oled, et alla ei anna ja edasi surud! 😊 Ja selle magusaisu kohta – mul on sama!! Kuskil kell 3-4 ma võiks kõik maailma maiustused ära süüa ja kui lasteaias juhtub kellelgi sünnipäev olema või on õhtuooteks miskit head, siis see kõik lõpetab minu kõhus. Ja ma ka ei saaaaa sellest lahti :/ Nii et jagame muret! 😊

    • See on tõesti jube ja arusaamatu, kus sellised metsikud isud ja tungid tulevad, kõik nahka panna. Ma olen kodus peaaegu juba moosisaia sööma hakanud suure hädaga, aga kord pole õnneks moosi, siis saia 😀

Lisa kommentaar

