Kõigile Pinteresti emadele

Ma tahaks puhtalt sellepärast juba last hoidu panna, kuna mul ausalt ei ole sellist aega kodus, et teda iga 10 minuti järgi potitada, temaga joonistada-kleepida-lõigata ja igasugu muidu imeasju teha. Seda siis juhul, kui me ei taha elada näljas ja mustapesu kuhja otsas.

Täna ärkasime veidi enne 8-t. Niikaua kuni Andres tööle ära läheb, laps ainult karjub. Keegi ei tea miks. Ripub ta küljes ja karjub. Ma üritan mitte ise karjuda ja teen omale kohvi. Üldjuhul hakkab meil elu pihta alles siis, kui mees tööle on läinud. Siis ma võtan veidi aega omale ja söön rahulikult, Mammu mängib ja siis hakkab peale. Köök! Kõik nõud on vaja pesta, lauapealsed puhtaks teha, nõuderestilt kuivad asjad kappi panna, põrand puhtaks teha, mänguasjad põrandalt ära korjata (sest muidu ma murran nende väikeste jullada otsas lihtsalt jalad). Ja isegi kui ma samal ajal oma postkasti kontrollimas ei käi ja kellegagi ei chati, siis ikka võtab kogu see tegevus oma aja. Sõltuvalt nõude hunnikust ja kas köögist on tornaado (ANDRES) üle käinud või ei. Kui ma ise köögis toimetan ja süüa teen, siis mul on ammusest ajast kombeks igal vabal hetkel kohe mustad nõud eest ära pesta, et hiljem topelt tööd ei oleks. Andres sellest aru ei saa. (Lisan lõppu pildid).

Nii, kui köök korras, siis hakkasime täna Mammuga tema riideid sorteerima ja kummutit korrastama. See tähendas siis kõikide tema riiete-jalanõude üles otsimist tubadest, voodi peale ära sorteerimist liikide kaupa (a´la püksid, pluusid, joped, sukad jne). Siis hakkasin sorteerima, mis on paras, mis must ja pessu, mis liiga väike, mis liiga suur. Siis üritasin kogu selle hunniku kuidagi kummutisse tagasi mahutada. Kuigi ma sorteerisin pea kasti jagu asju sealt välja, siis asjad mahtusid ikka vaevu sisse. Ausalt, kummut on väike, mitte asju palju…Ja need väljasorteeritud asjad pean veel üle sorteerima, et mis jätan alles, mis viskan ära, mis annan ära.

Vahepeal hakkas Mammu uniseks jääma ja kõht läks ka tühjaks. Tegime smuutit külmkapi jääkidest. Panin sinna veidi banaani, nektariini, maapähklivõid, leiva-pähkli jogurtit, kakaod, piima ja kooritud päevalilleseemneid ja kreeka pähkleid. Kõike asju panin tunde järgi ja see jook tuli imeline. Laps jõi oma tassi tühjaks ja pool minu klaasist ka veel otsa. Kiusasin teda veidi ja viivitasin ta magamapanekuga, sest tahtsin enne pesud pesema panna, kuna homme läheme maale ja läheks ühtteist neist asjust tarvis. See aga tähendas omakorda, et üle ühe riideeseme pidin ma kraanikausis eraldi ära pesema, küürima, vanishiga leotama, sapiseebiga seebitama jne. Kui viimaks masina tööle sain, läksin last magama panema. Kell 11 aeg magas.

Siis tegin omale väikse puhkepausi. Vaikselt hakkasin jälle nõusid pesema – mis smuuti tegemisest tekkisid. Siis pidin hakkama lõunasööki valmistama. Vaja oli kartulid ja porgandid koorida ja tükeldada, hapukurk ja tomat tükeldada, liha tükeldada ja praadida, siis kõik kokku üheks suureks gemüseks keerata. Enne kui liha pannile sain, ärkas Mammu. Mis tähendab, et kogu mu söögivalmistamise protsess jäi poolikuks, sest ta tahtis veidi kaisutada ja siis juba lõunat süüa. Egas midagi, läksid käiku eilsed jäägid. (Magas ta umbes tunnike, tsipa rohkem ehk – see kraaminine ja tükeldamine jne võtab ka omajagu aja). Kui olin toidu soojaks saanud ja ta sööma tõstsin siis avastasime kurva tõsiasja – mähkmes oli üllatus. Vanni pesema. Püksid olid ka koos, see tähendas ka riidevahetust. Siis hakkas ta lõunat sööma ja ma tegin sööki edasi.

Tema söömist võib ette kujutada. Paar lusikatäit lähevad imeliselt otse ja maha pudenemata suhu… Järgmistega nii edukalt ei lähe. Lõpuks oli tema ülepea kaela toiduga koos, laud, söögitool, põrand ja isegi sein. Kogu selle segaduse küürimine võttis ka pool tundi vähemalt.

Vahepeal viisin pesud ka kuivatisse. On seal vist siiamaani…

Lõpuks sättisime end riidesse, kuivati lõpetas, tegin selle ukse lahti. Hakkasin juba õue minema, aga siis meenus, et pott on pliidi peal ja pliit töötab! Hea, et enne ära minekut see väike pisiasi meenus. Keerasin ruttu pliidi välja ja läksime poodi. Maximas täna kõik laste riided ja jalatsid -40%. Sain paar päris head leidu. Vankriga käisime, tõime piima ja toidukraami ka ja ma sain veidi jalutada. Kogu üritus võttis aega pea 1,5 h.

Siis tulime koju, vahetasin riided ja haarasin liivakasti mänguasjad ja olime ligi tunnike õues.

Koju jõudes tahtsime mõlemad süüa saada. Mammu tõi omale külmkapist beebiporgandi ja hekseldas selle mööda maad laiali. Kui keegi praegu uksest sisse astuks, siis ta vaevalt usuks, et ma pool päeva pee uppis ainult koristanud olen. Mul käib üks tuulispask taga, kes teeb kõik selleks, et miski korda ei jääks.

Varsti tuleb Andres koju, siis hakkab jälle kisa peale, kuniks Mammu magamaminekuni. Vahepeal saab veel kindlasti nõusid pesta, põrandaid pesta, koristada, kuivatist peaks riided välja võtma ja ära sorteerima ja kappidesse paigutama, enne ööd veel mänguasjad kõik kokku korjama. Homme õhtul lähme maale, peab veel asjad kaasa pakkima.

Nii et Pinteresti emad? Teil on kodus koduabilised või millal te veel lastega kleebite ja maalite? Mul on tunne, et ma küll kahte asja küll kuidagi teha ei jõua. Ilma koduabiliseta kohe kindlasti mitte. Iga päev väljas söömas käia ka ei jaksa. Vabandust väljenduse pärast, aga pasahunniku otsas ka elada ei taha. Nii siis – kust saaks leida kompromissi?

Aga siin väike näide. Köök pärast seda, kui mina olen sealt üle käinud. Ja milline ma tahan, et see 24/7 oleks.


Ja köök pärast seda, kui Andres on sealt üle käinud.

6 thoughts on “Kõigile Pinteresti emadele

  1. Kas te olete mehega abielus?

    Igatahes ma mõtlen, et mees võiks ju sulle vastu tulla ja kööki koristada. Teiseks te võiksite küll nõustaja poole pöörduda, kuna lapse selline käitumine viitab mingitele ebakõladele. Kindlasti pole normaalne nii elada.

    Väga armas pere olete. Ja see postitus oli väga siiras!

    • Abielus ikka. Kaks pool aastat juba varsti. Mees aitab omaltpoolt sellega, et tema ärkab hommikul lapsega ja teeb söögi valmis. Minu töö ongi seda läbi koristada, aga see on kordades raskem minu arvates, kui see puder valmis vaaritada 😀

  2. Minul on näiteks plaanis Hanna vähestel lasteaia päevadel kodus koristamine, et ma saaksin seda teha rahulikult ja et tulemus püsiks kauem,kui 2 tundi:D

    • Ilmselgelt aitaks meil ka see variant, et peaksin ta kuhugi selleks ajaks ära sokutama. Aga kui ta hoidu panna, peaksin ise tööle minema ja siis pole seda koristusaega kusagilt võtta enam. :s

  3. Minu mees teeb hommikusöögi ja ei jäta läbu endast maha, õhtul hoiab last kui mina süüa teen ja laps magab 3h lõunaund + õhtul kell 20-21 ööuni juba ning vaba aega on maailm! Pesu ka pole vaja meil iga päev pesta ja mänguasju on lapsele ette antud väikeses koguses.

    • Vat kui tore. Minu oma magab päeval heal juhul tunni ja ärkab öösel ka korduvalt ja lapse kõrvalt koristada/süüa teha jms on tunduvalt keerukam, kui teha seda tema lõunaune aeg.

Lisa kommentaar

