Mis edasi?

Ütlen ausalt, kui ma vaid teaksin. Kool on nüüd läbi – paber käes, aga laps liiga väike, et teda terveks päevaks – terveks nädalaks lasteaeda saata, et ma ise täis koormusega tööl saaksin käima hakata. Pealegi lasteaeda läheb ta praeguse seisuga alles järgmise aasta sügisel, kui ta on 2.5 a. Minul saab vanemahüvitis kohe läbi ja kuigi see on see kõige kõige miinimumim summa, mida üldse võimalik saada on, siis on see siiski 286.8 eurot vähem pere eelarves, kui viimased poolteist aastat.

Kuidagi kokku hoides saaksime kindlasti ka ühe palgaga hakkama, kuid see on täpselt selline summa, mis kulub mul lapse mähkmete, riiete, mänguasjade, söögi ja ka enda peale. Ma olen niigi väga kokkuhoidlik inimene, väga paljud asjad muretsen teise-ringi poest (mis ei tee neid asju sugugi kehvemaks).

Vaatasin ka erinevate lastehoidude ja ametlike lapsehoidjate hinnakirju, mis ei ole just kõige soodsamad. Arvutasin, et kui ma läheksin poole kohaga tööle ja paneksin lapse 3xnädalas hoidu ja isegi, kui Tallinna linn maksab 124 eurot kuus lapsehoiutoetust tagasi, jääks ma ikkagi omadega täiesti nulli. Ehk kas ma istun lapsega kodus ja hoian kokku, või panen lapse hoidu ja raban ise tööd teha, tulemus on rahaliselt sama. Null. Ja no hoiule lisanduksid ka kõik muud peidetud kulud – teatris käigud, kasvatajate ja rühmakaaslaste sünnipäevad, mitu paari erinevaid õueriideid ja asjad, millest mul hetkel tõenäoliselt õrna aimugi ei ole.

Igatahes, uurisin siin ühe sümpatiseeriva hoiu kohta ja tuli välja, et neil tegelikult kohti ei olegi. Sõbranna helistas ka sinna, tema sooviks oma last hoidu panna nii novembris – detsembris. Ja juhataja oli talle öelnud, et kui sõbranna maksaks hoidu iga kuu kohatasu kuni novembrini välja – ilma, et laps seal kohapeal üldse käikski, siis nad alles saavad vaadata, kas on võimalik lapsele koht saada või mitte. Juhataja oli just muidu puhkusereisilt saabunud… Mina teen siinkohal omad järeldused. Meie pere rahakotil selline luksus igatahes puudub.

Muidugi on ka olemas lapsehoidja variant. Kui lapsehoidja on ametlikult registreeritud ja linna registrisse kantud, siis kehtib lapsehoiutoetus ka sellele teenusele. Aga – mina ei julge usaldada oma last võhivõõrale. Võib-olla ma olen liiga palju hirmulugusid kuulnud ja videosid näinud, kus pealtnäha imeline lapsehoidja mingi hetk oma tõelist palet näitab ja lapse poolvigaseks peksab. EI tänan. Plus siin sõbrannad, kes ühte hoidjat jagasid hakkasid mingi hetk tähele panema, kuidas nende asjades on kolatud, kosmeetikatarbeid kasutatud, külmikust toit ära söödud jne. Uuuh.

Lapsehoidjaga oleks poole kohaga tööl käies töögraafikut kindlasti parem sättida + saaksin tööl käia ka, kui laps haige (oleneb muidugi, kui haige). Hoidu haiget last viia ju ei tohi. Aga lapsehoidja tahab ju ka palka saada ja need numbrid mis ma siin vaadanud olen, siis ega keegi alla 5 eurot puhtalt kätte väga midagi nõus pole tegema. Aga ise töökuulutusi vaadates on vähe kohti, kus isegi 5 euro bruto makstaks. Ehk ma kardan, et kokkuvõttes maksaks ma lihtsalt peale oma lapse hoidmise eest, kui ma võin seda vabalt ise ka teha.

Muidugi oleks tore vahelduseks täiskasvanud inimestega suhelda, midagi muud teha, kui kodu kraamida ja õues liivakooke meisterdada (tegelikult teeb seda ta koos isaga, mina ei suuda vaadata, kuidas ta hiljem selle liivakoogi ära ka üritab süüa) aga kui me ei taha veel kehvemini elada, kui praegu, siis jääb see variant kahjuks hetkel ära.

Praegune plaan on lihtsalt kuidagi kulgeda ja vaadata, mis saama hakkab. Kuidas me hakkama saame, kuidas laps kasvab ja areneb ja kas ta üldse oleks valmis nii väikselt kuhugile hoidu minema või võõra inimesega koju jääma. Või oleks parem variant viia ta hoopis lapsehoidja koju. See on meie jaoks kõik uus ja keeruline maailm, neil otsustel on tagajärjed ja neid ei saa nii uisapäisa teha. 🙂

Aga siin mõned hiljutisemad pildid.

2 thoughts on “Mis edasi?

  1. See on keeruline olukord. Kas sa oma käsitööd müüa ei saaks või teha muud kodusemat tööd? Meil on see olukord ees aasta pärast. Esialgu on plaan veel üks pisike saada, aga näis mis saab. Mul on enne last selja taga korralik töökogemus ja karjäär. Natuke kahju on, et see nüüd pikaks ajaks soiku jääb, aga ma olen mõelnud, et kui midagi teha, siis korralikult. Ehk pühendun perele. Aga jah, välistada ei saa midagi.

    • Käsitööga on selline olukord, et materjalid on kallid + siis töö raha, mis teeb ka valmis produkti üsna hinnaliseks ja väga raske on leida neid ostjaid, kes seda ka hinnata oskaksid. No ja muidugi oleks käsitöö tegemiseks vaja aega, mida lapse ja kodu kõrvalt leiaks vast ainult öötundidel. Eks ma midagi ikka pidevalt nokitsen, aga massidele teha ei jõuaks. 🙂

Lisa kommentaar

