Päev rannas

Kuna täna oli ilm ilus juba enne, kui mina silmad lahti sain, siis ma teadsin, et tuppa seda sooja päikest maha magama me jääda ei saa. Saatsime issi tööle ära ja siis pakkisin suure koti kokku. Võtsin sinna lapsele pusa, vahetusriided, mähkmeid, salvakaid, mänguasju, süüa, juua, endale heegeldamisasjad, mis sinna kotti küll jäidki, aga vähemalt olid olemas. Millest ma puudust tundsin, oli päikesekaitsekreem. Ärge muretsega, laps oli minnes pikkade riietega ning sõbranna saabudes sai ka sisse kreemitatud. Ma ise arvasin aga, et mulle pole vaja. Aga kuna olime rannas, kui päike väga intensiivne oli, siis on nüüd tulemus käes. Rannas oli tablool kirjas uv indeks 3. Ei teagi mis see näitab? Vaadates mu õlgu, siis palju.

Enne randa jõudmist käisin jooksuga Selverist ka läbi, võtsin lapsele soojaletist sooja toitu kaasa, et ta jälle vaid küpsistest ei toituks. Kartulipuder hakkliha-kapsahautisega. Mmmm, selline piknikutoit et jube.

Alguses ma jalutasin temaga seal niisama ringi, otsisime kohta ja ma lootsin, et ta jääb üsna pea magama, et ma veidi rahus päevitada saaksin. Magama ta jäi, aga magas ta vaid mingi 25 minutit, kui sedagi. Mis on selles mõttes hea, et ma ei saanud üleni seal päikese käes enam edasi kõrbeda. Alguses ma üldse põdesin, et kuidas ma julgen end seal üldse päevitusriiete väele võtta, aga jalutasime ühest kordades korpulentsemast noorest daamist mööda, kes oli kõik letti löönud, mis vähegi andis ja no ma paistsin tema kõrval ikka väga pisike. Siit moraal. Kui tahate end saledana tunda, siis veetke aega paksude seltskonnas (ei ole mõeldud solvanguna, minu halb nali). Mina nii ei julgeks, kui ehk oma koduaias, aga no mul praegugi häbi. Aga ma usun, et mul oleks 20 kg kergemana ka häbi. Küll ma põhjuse leiaks selleks häbenemiseks. Nii et see on ainult minu enda peas kinni. Andrese sõnul pole viga midagi ja see ongi ju kõige olulisem. Väga vinge tegelikult, kui inimene on endaga rahul ning ei häbene midagi. Kuid ma soovitaks siis midagi veidi kehakuju järgivamat endale selga valida.

Kui Mammu ärkas, tegimegi väikse söögipikniku. Ladusin talle tekile kaasavõetud mänguasjad, millest tal ei olnud sooja ega külma. Sportotsikuga veepudel  oli palju huvitavam. Hiljem alles avastasin, et ta oli sinna igasugu elu sisse lasknud sealt joomise asemel. Mängisime siis veidi palli, Mammu korjas võililli ja nuusutas neid. Varsti tuli ka Maarja-Liis meile seltsi. Ta oli kui taeva õnnistus, sain viimaks vetsu! 😀

Mulle väga meeldib Stroomi ranna organiseeritus suvel. Seal on lastele nii palju tegevust ning igas vanuses lastele. Mänguväljakud on ka erinevate “raskusastmetega”. Päris pisikeste platsil on kaks titekiiku, karussell, väike liumägi, paar vedrulooma, siis mängurong, kus saab nuppe ja kettaid keerutada ja seal lauad ka, kus midagi meisterdada ning väike tunnel ka. Tegevust oi kui palju. Samuti on rannas olemas PUHTAD! wc-d, kus ka kätepesu võimalus, kohvikud, jäätiseputkad, nädalavahetusel olid ka teistsugu putkasid, kus müüdi sooja sööki ja mänguasju ning isegi t-särke kirjaga I LOVE KOPLI! 😀 Ning valik, kas sa tahad pikutada rannas liival või hoopis muruplatsil, olemas on ka spetsiaalsed grillimiskohad, kergliiklusrajad ja oeh kuidas ma igatsen seal elamist! Ütlesin eile juba Andresele ka, et suveks võiks ju sinna tagasi kolida. Kahjuks on Pelgurannas kõik korterid tüüpehituselt sama planeeringuga ja väga väga pisikesed. Kahekesi veel mahtusime sinna kuidagi. Koos lapsega – ei iial. Me ei mahtunud koos isegi kööki süüa tegema, veelvähem siis koos sööma. On see Lasnamägi mis ta on, aga mul on sama suur köök, kui mul on elutuba ja see mulle juba meeldib.

Kui Maarja tuli, siis olime veel veidi oma piknikuplatsil, kuid tahtsin lapse ikka mänguväljakule ka viia. Seal sai ta natuke kiikuda, paar korda liumäest alla lasta ning veidi turnida, kuid kuna tal olid sandaalid ja liiv oli kõrvetavalt kuum, me sinna kauaks ei jäänud. Läksime ostsime hoopis pehmet jäätist ning vett juua. Istusime mere ääres, kus vetelpäästjate putka oli. Mammu kui vankrist lahti pääses, läks muidugi eputama ja kekutama sinna. Ega beywatchi onud kadedad ei olnud. Lehvitasid ja naeratasid lahkelt vastu talle.

Tablool oli küll kirjas, et vee temperatuuriks on vaid 12 kraadi, aga tahtsin ka minna varbaga ise järgi katsuma. Ju see temperatuur on seal kaugemal ja sügavamal veel mõõdetud, sest kalda ääres oli vesi küll täitsa soe. Lasin Mammul ka veidi sulistada, kuniks ta pepuli sinna sisse kukkus ja üleni märjaks sai. Egas midagi. Koorisin ta mähkme väele ja lasin veel veidi liivas mängida. Oi kuidas ta nautis. See nägu oli hindamatu. Aga liiv läks mähkme vahele ja lõpuks pidin sellegi ära võtma. Siis ta oligi seal mu sõbranna süles paljas nagu porgand, endal nägu nalja täis. Puhastasin ta salliga ära, panin puhta mähkme ja kleidi selga ja hakkasime vaikselt koju sättima, pilved juba ka kogunesid. Nii kirja pannes ei tundugi, nagu me oleks seal kaua olnud, aga tegelikult jõudsime alles 3 paiku koju, kuigi 9 läbi hakkasime siit juba sõitma. Ikka terve päev kulus seal toredasti ära. Viisin Maarja autoga Roccasse ning käisin ise Kadaka Selveri juures asuvas lõngapoes. Kes tahab lastele suvemütse, siis võtke ühendust, teen heameelega! Pildilt näete ühte Mammu oma, kleit ka minu tehtud 🙂

DSC_0080 DSC_0086 DSC_0090 DSC_0099 DSC_0104 DSC_0106 DSC_0110 DSC_0115 DSC_0117 DSC_0128

3 thoughts on “Päev rannas

  1. UV indeks 3 on veel üsna tagasihoidlik 🙂 Kuigi ilma kreemita ja pikemalt päikese käes olles, tekib muidugi sellega ka põletus 🙂

    Meil on siin UV indeks 7 ja see on noh..ütleme nii, et päris intensiivne. SPF 50 on rõõmsalt kasutusel 😀

    • Ossa, ma siis oleks vist kontideni ära põlenud, kui see eile nii intensiivne oleks olnud. Sain ikka päris punaseks. Ma pole siit meil leidnud korralikku päikesekaitsekreemi. Kõik on kas UV faktoriga 10, äärmisel juhul 20 ja kas liiga paksud kreemid või siis õlid. 50 on üldjuhul kirve hinnaga ja müüakse imepisikeses purgis. Otsin sellist pihustiga ja piimja koostisega kreemi, mis võiks vähemalt 30 kaitsefaktoriga olla. Aga mitte kusagilt sellist ei leia :S Olen vist oma kreemistandardid liiga kõrgeks ajanud.

      • Haha, mul oli vastupidine probleem. Kõik müüdavad SPF 50, niiii suurtes tuubides et ei mahu mu pisikesse käekotti ära. Aga noh, kuskil tuli kompromiss teha 😀

Lisa kommentaar

