Südame järgi

Oleme jälle maal. Tormilised ajad ja lõpetamised on viimaks läbi. Kolmapäeval lõpetasin mina, neljapäeval ema ja laupäeval mu vend. Kolm lõpetamist ühe nädala jooksul! Tormiline. Nüüd on vaja veel jaanid ja kolm sünnipäeva üle elada, siis on mõneks ajaks väike paus ja puhkus. Ma naudin jälle maa elu ja töö tegemist. Eile rassisin mõnuga üle 3 tunni füüsilist tööd teha. Kõigepealt niitsin vanaema juures terve aia ära. See võttis umbes tund kakskümmend aega ning siis tormasin kohe üle tee vanemate poole puid laduma. Ka praegu saabusin sealt, ladusime veel viimase hunniku ära, kuid jälle poolteist tundi tööd selja taga. Mulle meeldib ühendada meeldiva kasulikuga. Ma ei karda tööd teha ja see tunne, kui hiljem kõik tehtud on, on hea. Ja siin vaikselt tööd tehes ma olen mõelnud.

Ma olen kindlasti nii mõnegi arvates väga vastuoluline inimene. Mu enda arvates ka. Aga kõik mis ma teen või ütlen või mõtlen, ma teen seda südamega. Ma tunnen sees, et nii on õige ja seetõttu ma ei kardagi välja öelda seda, mida ma arvan. Lõpetamisel meil öeldi, et me oma südant liiga ruttu ära ei kulutaks, sest meie töö on südamele väga koormav. Ju ma siis lihtsalt olen sündinud selliseks, kes teiste pärast oma südant valutab, sest keegi peab ju seda ka tegema. Mina ei suuda ebaõiglusele ega kurjusele läbi sõrmede vaadata ja mõelda, et niikaua kuni see mind ei puuduta, see mind ei huvita. Lihtsalt ei suuda. See tundub nii vale. Kui kellelgi teisel on halb ja minul on hea, siis ma ei mõtle, et paras talle või, et hea, et minul küll nii ei ole. Kui see mind ei puuduta, ei tähenda, et see ei oleks minu asi.

Aga, nüüd tuleb mängu see vastuolu. Kui ma kuulen, et kusagil on liiga  tehtud lastele, loomadele, väetitele, siis mu süda täitub viha, kättemaksu, kurbuse ja raevuga. Ma ei soovi kõigile head, ma ei andesta kõigile, sest osad inimesed on minu jaoks väärtusetu rämps ja neid ei ole siia maailma tarvis. Sotsiaaltöötaja missugune eks?

Keegi jagas kunagi oma seinal head ütlust. Tee midagi mulle ning ma lasen Karmal teha oma tööd. Tee midagi mu perele ja minust saab Karma! Ja täpselt samasugune suhtumine on mul. Ma ei andesta ja ma ei unusta. Mitte iialgi. Kui keegi on teinud minu lähedastele haiget, siis ta saab seda ise kümnekordselt tunda. Seda ma vannun. Käsi südamel.

Ja praegu ma kardan. Tänu suurtele Euroopa inimõigustele, liigub meie seas see sama rämps, kes ei tunne süüd tappes oma suva järgi lapsi, loomi, naisi, mehi. Alles eile oli uudis, kus üks hullunud mees sõitis Austrias inimesi täis tänavale. Seal hukkus üks laps. Ja mille hinnaga? Miks pidid andma need inimesed oma elud, kes sinna pealtnäha rahuliku laupäeval jalutama ja meeldivalt aega olid läinud veetma. Miks on meie seas vabalt ringi liikuvad psühhopaadid, perverdid, pedofiilid, vägistajad, mõrvarid, roolijoodikud jne. Miks? Sest nad on inimesed? EI! Sellised ei vääri inimese nime, inimeste õiguseid, andestust ega halastust. Kui sa juba istud juuatäis peaga rooli, oled sa potensiaalne mõrvar. Kui sa kellegi tapad, siis saab sinust minu silmis elu mitte vääriv rämps.

Keegi mäletab veel seda uudist, kus Tallinnas üks mees lihahaamriga tänaval inimesi käis peksmas? Teate kuidas teda karistati teistele raskete kehavigastuste tekitamise eest? EI KARISTATUDKI! Mida pean ma tundma, kui ma tulevikus oma lapse lasteaeda või kooli saadan, kui sellised inimesed KARISTAMATULT meie sees ringi liiguvad. Siin ei tee enam hea sõna ja noomitusega midagi ära. Ja kõik te teised, kes selliste mõtetega enda pead ei vaeva. Elu näitab, et just sellistega ristuvad tulevikus teie teed. Vähemalt minu tutvusringkonnas juhtub alati midagi nendega, kes selliste mõtetega oma pead ei vaeva.

Sama teema on ka pagulastega. Ma ei ole kunagi vaadanud inimesi nende nahavärvi või uskumuste järgi. Aga hell, kui nad on teinud oma vägitegusid meie naaberriikides, siis kes meile lubab, et nad ei saada korda neid siin? Esimene vägistamisjuhtum leidis Vao põgenikekülas juba aset, kus pruunid poisid kambakesi ühe napsulembelise tädi ette võtsid. Ja lapsed nägid seda pealt. Elagu sallivus ja multikulturism!

Mina tean, et siin kandis, kus on valdavalt vene rahvusest inimesed, piisab ühest korrast. Kui need pagulased peaksid midagi sellist korda saatma, nagu nad teevad seda mujal maailmas, siis meil siin metsa ja maad leidub, kuhu konte visata. Kui nad tõesti õpivad ära keele, sulanduvad sisse meie kultuuriruumi ning ei suru peale oma usku ja kombeid, palun väga. Tulge ja elage. Aga esimese eksimuseni…

See jutt võib paljudele tunduda järjekordse vihakõnena. Aga see tuleb südamest. Ja mina elan oma südame järgi ja ühegi siin kirja pandud sõna ja mõtte ees süüd ei tunne.

Lisa kommentaar

