Olla ema on üks suur trenn

Teate, mis emad teevad, kui lapsed ja mees on magama läinud? Noh, vähemalt minusugused. Kuna mul on nüüd uus mänguasi, siis tahtsin huvipärast proovida, mis tulemuse mu õhtune trall mulle annab. Siis kui plats puhas, alustan mina. Ma võtsin riided kuivatist välja, puhastasin kuivati ära, kloppisin riided läbi, voltisin kokku, sorteerisin ära, paigutasin ära, vahepeal lõpetas uus masinatäis pesemise, enne ootasin paar minutit ja pesin kraanikausi ja vannitoa riiuli ära. Siis võtsin uue laari panin kuivatisse, samal ajal rajasin endale teed mänguasjade vahelt ning üritasin neid teise käega kokku korjata. Koristasin voodi pealt mehe riided kokku, panin lapse õueriided ilusti kokku, korjasin veel viimased mänguasjad põrandalt ära – nii, üks tuba korras, kolm veel. Koridoris õnneks ei olnud palju teha, jalanõud riiulisse ära panna ning veel mänguasju kokku korjata. Kõige suurem väljakutse oli elutuba. Terve mänguasjakasti täis asju oli mööda tuba laiali. Kuna mul on omad kiiksud ja ma tahan, et kastis oleks suuremad mänguasjad ja sahtlis väiksemad pudinad, siis enne kokku korjamist ma sorteerin need veel ära! Kui see tehtud, korrastasin diivani ja tugitoolide katteid, koristasin elutoas lauapealse ja võtsin telekapealt tolmu. Nüüd köök. Viimane pingutus. Panin teevee UUESTI keema, sest enne unustasin ära. Veel mänguasju. Laua all, laua peal, tooli all, tooli peal. Kummardan ja kükitan ja kummardan uuesti. Kõik mu plastikkausid olid mööda maad laiali, vaja need ka kokku korjata. Lauapealne mustadest nõudest puhtaks, laud vaja ära pesta, lapse söögitool vaja ära pesta, pliit puhtaks pesta, nõud ära pesta. Et saaks teed juua, oli vaja teekann ka ära pesta. Nii palju pesemist. Lõpuks sain need tehtud, sain tee tõmbama panna ja oma pooliku õuna preemiaks ära süüa. Kulus 38 minutit ja 175 kalorit. See ei ole küll sama, mis jooks, kõhulihased ja kükid, aga see on midagi.

Ja nüüd alles ligi 40 minutit hiljem saan mina viimaks õhtut, vaikust ja rahu ning oma kuuma teed nautida, et siis magama suunduda. Miks ma seda teen? Ausalt, veidi sellepärast, et mulle tõesti meeldib, kui mu kodu on korras. Aga suuremas osas süütundest, sest 95% juhtudest on Andres see, kes lapsega hommikul ärkab, ükskõik kui vara see ka ei ole. Mina ei ole hommiku inimene, mina ei jaksa. Kui ma olen selleks sunnitud, olen ma torisev ja mossis ja üldse mitte tore naine ega ema. Nii siis üritan anda endast parima, et kui nad hommikul kahekesi kööki suunduvad, on köök puhas, kõik nõud on puhtad, kõik on juba valmis pandud, et nemad saaks hommikuga alustada.

Ma olen kindel, et väga paljud emad teevad täpselt sama moodi, see siin ei olegi mingi eputamine, et näete, mina koristan. See on tunnustus kõigile, et see on suur töö, see on trenn! Tehkegi seda nii nagu te teeksite trenni! Mida rohkem, seda paremad on tulemused. Nii välimuses, suhetes, perekonnaelus, kõiges 🙂

Lisa kommentaar

