17.04 Trenn ja menüü

Ma luban, ma üritan teha selliste postituste jaoks üles eraldi teema, et kes ei soovi, ei pea neid lugema 🙂

Aga kuna mitu inimest on juba öelnud, et see annab neile ka motivatsiooni end liigutada ja paremini ja tervislikumalt süüa, siis mul on hea meel, et mingitki kasu neist on. Mul aitas enne rasedust kaalu langetades väga palju, kui ma kirjutasin kõik üles, mis ma sõin. Nii oli hea ülevaade menüüst ja treeningutest ja ka tulemustel oli parem silma peal hoida.
Ma ärkasin äratuskellaga juba 6.45. Loivasin kööki ja panin kohvi jooksma ja pudru keema. Kuna Mammu ärkas ka, tegin kohe topelt koguse, ta on ju nii näljane ja kannatamatu, et kui silmad lahti saab, kisab juba mämm mämm. Enda portsule lisasin pool banaani viilutatuna, veidi kookosehelbeid, kaneeli ja teelusikatäie maasika toormoosi. Kohvi jõudsin ainult pool tassi ära juua ning juba ma tormasin jõusaali. Tegime täna Annega üleeile ära jäänud trenni järgi. Vahepeal oli väga raske, näiteks plank on minujaoks üsna väsitav ja keeruline. 40 sekundit on kõik hästi ja siis tahaks vaikselt hinge heita. Aga kõik on jällegi treenimise küsimus. Anne ütles ka, et varsti laod endale raskused ka veel otsa ja võid seal mitu minutit nii pikutada. Tegime siis tema kokkupandud kava järgi erinevaid harjutusi. Mõningaid asju jaksasin vabalt teha, teised olid rasked ja ühte ma üldse ei suutnud. Eks viin kitsekesele järgmine kord siis leiba, äkki halastab mu peale. Trenni tegime ligi 2 tundi ja kulutasin sellega üle 1110 kalori. Jõin ka oma elu esimese valgukokteili. Anne oli selle minu jaoks valmis teinud ja andis kaasa, et ei tekiks isu kodus suure näljaga kõike näost sisse ajada. Aitas. Sõin alles siis, kui olin lapse magama pannud ja pesus käinud. Tegin endale siis ühe täistera seemneleivaga võileiva, lahja margariini, singi, salati, kurgi ja tomatiga. Sellest täitsa piisas.

Lõunasöögiks on meil eile kartulipuder ja lihakaste. Panin kartulit vähem ja salatit (kurk-tomat) selle asemel rohkem. Peabki mõtlema, mis nüüd homseks teha, Mina tahaks täiega tatart, aga see ei ole just mehe ja lapse lemmik. Nämm tatar – võisilm keskel ja kurgi-tomati salatiga üle kuhjatud. Nii nii hea. Mul on veel sügavkülmas veidi liha ja kotitäis juurvilju. Peaks ehk neist midagi kokku kombineerima. Otsused otsused.

Vahepalaks võtsin tassi jogurtit kama ja maasika toormoosiga. Viimast panin ainult lusikaotsaga ja oleks võinud ära jätta. Jogurt ise on piisavalt magus.

Õhtusöögiks tegin siiski tatraputru. Äärepealt keetsin põhja, või noh, veidi keetsingi põhja kinni. Päästsin mis päästa andis. Sõin siis kausitäie seda võisilma ja kurgi/tomatiga. Kahepeale Mammuga sõime ka ühe tatra muhvini. Üritasin küll küpsiseid teha, aga lõpuks asendasin ja muutsin retseptis enamus koostisosad ära ja turvalisem tuli neid muhvinivormides küpsetada. Veidi isegi kerkisid ka. Lisan hiljem retsepti 🙂

Närisin ka pool õuna ära. Ma olen jube väsinud. Ei teagi, kas hommikusest trennist või sellest, et ma terve päeva Mammuga toas olen kopitanud ja jännanud.

Kui ma ka midagi täna söön, siis piparmünditeed ILMA suhkruta ja neljaviljakrõbuskeid. Nagu ka eile õhtul. Oeh, magada tahaks.

Aga pidin kirjutama siia, et mis trenni ma siis kodus teen. Ausalt, ma ei taha maksta spordiklubi liikmemaksu. Seda on minu jaoks liiga palju. Kodus saab täiesti edukalt kõike teha. Nüüd, kus mul on pulsikell ja ma saan silma peal hoida, kui palju kasu minu kodusest tegemisest veel on, siis annab see ainult motivatsiooni juurde veel rohkem teha. Eile näiteks ühendasin meeldiva kasulikuga. Kuna oli väga tuuline ja rulluisutada oleks olnud üsna võimatu siis jäi alles kiirkõnd/jooks. Kusjuures ei pea üldse palju jooksma. Ma ausalt ei jaksagi. Pidin käima ka poes. Panin siis riidesse ja klapid kõrva ja jooksin poodi. Meil on siin poe lähedal ühe kooli staadion veel, mis on kõigile kasutamiseks. See on küll vana ja lagunenud, aga seal on pingid ja neid saab väga edukalt ära kasutada. Jooksuga saab keha soojaks, siis üldjuhul teen pingi peal harjutusi – kükid, kõhulihased, hüpped, väljaasted, venitused, harki-kokku hüpped, kätekõverdused. Kõik mis vähegi meelde tuleb, sest igasugune liigutamine on parem, kui niisama kanni laiaks istuda arvuti taga. Siis sörkisin sealt poodi, ostsin vajalikud asjad ära ning kord ühes, kord teises käes poekotti hoides jooksin koju tagasi. Panin asjad külmkappi ära ja viskasin põrandale pikali – tegin veel kõhulihaseid, jalatõsteid, puusatõsteid. Meil on suur pall, võimlesin ka selle otsas, tegin veel harki-kokku hüppeid, venitasin ja puhkasin ja vähem kui tund aega hiljem olin juba kulutanud 450 kalorit. Viimased 15 minutit ma lihtsalt pikutasin ja sirutasin end igatepidi. Ehk üks kiire poes käik = trenniga. Miks mitte? Tasuta pealekauba. Tihtipeale haaran kodus olles ka lapse sülle ja teen koos temaga kükke või kasutan teda hantlina. Talle väga meeldib ja jällegi on meeldiv ühendatud kasulikuga. Muidugi on küll väga hea aeg ajalt ka valvsa pilgu all jõusaalis masinate peal treenida, aga see ei ole hädavajalik. Tegelikult on üldjuhul kõik toitumiskavad ja muud sellised üsna mõttetud raha raiskamised. Iga inimene on erinev, iga kava on erinev. Ühtegi sellist ülimat personaalset kava ma veel kohanud ei ole. Olen minagi neid tellinud ja saanud mitmete käest. Me teeme siiski ise oma valikud vastavalt enda maitsemeelele ja rahakotile.

PS. Mul on täna rekord. Mul on olnud 100 grammine tume šokolaad kodus juba nädal aega ja seda on ikka veel alles! Kes ei tea, siis ma olen/olin kohutav magusa õgard ning päeva jooksul mitu suurt šokolaaditahvlit endale näost sisse ajada – pole probleemi. Nii et minul on täna pidupäev. Ja ma olen enda meelekindluse üle meeletult uhke.

Lisa kommentaar

