Hirmus, hirmus Lasnamäe

Oleme siin jumalast hüljatud paigas elanud nüüdseks juba poolteist aastat. Enne seda elasime Tallinnas Mustamäel, siis Tondil ning viimaks Pelgurannas, kohe Kopli piiri ääres. Lasnamägi tundus nii kaugel, nii teistmoodi, nii võõras. Ja kõik mis on võõras, on halb ja ei meeldi, nagu ikka. Ega ma esialgu siia kolimisest eriliselt vaimustatud ei olnud. Otsisin korteritel ikka vigu, miks mitte seda ja toda kohta üürida, aga viimaks saime hea pakkumise, omanik tegi veel salaja pakkumise, et jätame maakleri vahelt välja, ta niikuinii teda ei tahtnud, varastati ainult kuulutus ära temalt ja tänu sellele säästsime 300 €. Kui Mustamäel ühiselamus elades oli meil kahe peale 16 ruutmeetrine tuba, Tondil 50 ruutu, Pelgus 34 siis siin on meil 64+rõdu. Me elame esimesel korrusel. Meil on 3 suurt tuba. Köök on suur, koridor on avar, magamistuba on eraldatud ja hubane ning panipaiku on väga palju ja need kõik kuluvad ära. Pelgulinnas oli küll meeletult ilus loodus, Stroomi rand kohe seal samas lähedal ning mõnusalt vaikne, aga ruumi ei olnud kohe üldse mitte. Isegi kolme toalised korterid olid seal väiksemad, kui enamus muudes kohtades kahe toalised. Kõik majad olid ehitatud ühe tüüp projekti järgi ning täpselt samas mõõdus. No ja see ka, et ühistranspordiga pääses sealt vaid linna ja sinna loksus ikka kõvasti üle poole tunni. Hetkel siit sõidame linna alla 10 minuti. Maale saame ka kiiresti,ei pea tipptunnil läbi linna loivama ja närve kulutama. Muidu ikka istusime Järvevanal tunnikese ummikus ja alles siis saime kodu poole sõitma hakata.

Aga jutu point selles, et olles nüüd siin kandis nii kaua elanud, jalutanud läbi kõiksugu urkad ja muud kandid, siis ausalt, siin ei ole mitte midagi hirmsat. Mitte midagi hirmsamat igatahes, kui seda on Mustamäel, Tondil või Pelgulinnas.

Alles hiljuti nägin tuttaval kuulutust, et otsib endale korterit, ükskõik kus, ainult mitte Lasnamäel. Ja mu esimene mõte oli kohe, et kamoon, siin ei ole midagi häda.

Või kui kutsusin ühel reede õhtul endale takso ja Nõmme poole sõitsin. Taksojuht uuris, kas olin sõbrannal külas või mis ma siia ära eksisin. Kui ütlesin, et elan siin, tegi suured silmad pähe ja küsis, kas HIRMUS ei ole? No mis siin nii hirmsat on, ma ei saa aru?

Asukoht on meil super, mul on vähem kui 2 kilomeetri raadiuses haigla, valveapteek, kõikvõimalikud poed ja keskused, isegi spordiklubi ja jäähall on siinsamas. Lasteaiad ja koolid samuti. Mul on väga sõbralikud ja abivalmid naabrid, aitavad tassida nii vankrit kui poekotte, alati tervitavad, kui laps sündis, siis käisid ikka uurimas, kuidas läheb ja mis nimi on jne.

Esialgu tundus jube nõme variant, et peab naabritega ühist koridori jagama. Aga õnneks on meil väga normaalsed naabrid, pole kordagi probleeme olnud nendega. Praegu mulle isegi meeldib see topeltkoridor. Kuna uks on koguaeg lukus, siis on sellevõrra ka turvalisem. Pelgulinnas meil oli nii, et olin päeval kodus niisama pikutasin ja järsku kuulsin, kuidas keegi käib ja logistab ukselinki. Uksesilmast piilusin, et see musta riietunud ja tuikuv noormees tegi seda ka naabrite ustega. Nüüd kus veel väike laps kodus ma tõesti ei taha, et lukustamata unustatud ukse tõttu mulle siia keegi sisse murrab.

Ainus asi mille üle nuriseda on ehk see, et meie ühistutädike on ülim pedant ja korjab kõik reklaamlehed postkastide juurest enne kokku, kui keegi neile jaole saab. Riiulis ei tohi olla mitte ühtegi paberit! Ega riiul siis selle jaoks ei ole.

Maja juurde viiv tee võiks ka veidi vähem auklik olla, aga see on juba linna töö. Avaldusi selleks on tehtud juba kümneid.

Ehk jutu point selles, et kuritegevust, teeauke, nõmedaid naabreid ja mis iganes imeasju veel on igal pool. Me oleme Ida-Virumaalt pärit, ma olen veel 3 aastat Pärnus elanud ning nüüd Tallinas juba neljandas kohas. Ei ole sellist asja, et üks koht oleks nüüd hirmsam kui teine. Tulge ja kujundage oma arvamused ikka ise. Ei ole siin Lasnamäel nii jube midagi. Mina küll ei häbene, et ma siin elan.

3 thoughts on “Hirmus, hirmus Lasnamäe

  1. Muidugi on igas linnasosas oma head ja vead. Meilt näiteks küsitakse koguaeg, kas me elame Koplis ja issandjumal, narkarid ja vargad ja põlenud majad 😀 😀 😀 Küsija ise ei teagi, et Kopli on päris kaugel meist (ja Kopli tn on siinsamas, aga ei puutu üldse asjasse). Ja Balti jaam siinsamas, jälle õudne, jälle narkarid ja vargad ja mustlased ja kodutud 😀 Tegelikult on siin oma võlu, pole midagi nii õudne ja narkarit olen kolme siinelatud aasta jooksul näinud 1 korra. Süstlaid paar korda, aga usun, et neid leidub mujal sama palju kui siin.
    Ma ise pole mägede inimene selle pärast, et mulle ei meeldi paneelikad. Muud põhjust polegi ja Õismäel oli tegelikult päris mõnus elada, järv sealsamas, park ka, purskkaevuga ja puha 😀

    • Ma vist päris nendes tikutopsimajades ka elada ei tahaks, mida siin päris palju on, et vaatad aknast välja ja näed kuidas naaber vetsus istub vms. Aga meil siin lähedal 3 maja ja siis tükk tühja maad, nii sobib küll 😀

Lisa kommentaar

