Lugu super issist, väiksest paharetist ja kohvisõltlasest

Kellest alustada?

Alustame kohvisõltlasest, ehk minust. Kas on kellelgi veel nii juhtunud, et ta ärkab hommikul kell 7, siis joob kohvi. Siis kella 8-9 vahel vaatab seebika korduseid ja joob kohvi. Siis 10 aeg paneb pesud pesema, istub arvutis ja joob kohvi. Ja kella 11-12 vahel saab näiteks sõbrannaga kohvikus kokku ja ülla-ülla – JOOB KOHVI. Mina olen selline. Arvake ära, mis ma praegu tahaks? KOHVI JUUA.

Ma olen üritanud end võõrutada. Neli päeva pidasin vastu. Siis juba oli halb olla ja käed värisesid nagu sõltlasel. Ma armastan kohvi. Piima ja suhkruga mõnusat kuuma kohvi. Ma olen üritanud kohvi teega asendada. Ka täna, kui ma tahtsin haarata oma kolmanda tassi täie järele. Ja no ei ole sama asi. Tee ei paku sellist rahuldust. Tee ei anna nagu midagi mulle. Ma hea meelega tahaksin ka omale koju seda aparaati, et saaks juua värsketest ubadest jahvatatud kohvi. Kui ma vanematel maal külas olen, siis arvake ära, mis ma esimesena sinna jõudes omale teen? KOHVI.

Väike paharet. Kes küll oskab ära arvata, kellest jutt? Igatahes see väike paharet avastas, et teleka küljes on nupud, kust saab seda sisse-välja lülitada, helitugevust reguleerida jne. Vaatan mina rahulikult telekat, järsku käib plõks ja telekas kinni. Ja kui ütlen, et nii ei tohi käituda, tule sealt ära, siis tema raputab pead ja ütleb mkmm ja teeb edasi. Ta sai küll karmalt juba karistada. Üks hetk, kui ta jälle hooga pead raputas, lõi ta selle vastu telekat ära ja mõnda aega sinna juurde enam ei kippunud, aga täna hommikul jälle. No mis ma teen. Neid nuppe ei saa ju ära ka peita. Ma ei jõua ka teda pidevalt sealt teleka juurest ära tassida. Nii kui ma ei vaata, siis ronib ta jälle sinna kohe tagasi. Teine asi on söömine. Istub ta nüüd meiega koos laua taga ja ma lasen tal paljusid asju ise süüa, ehk ma tean, et tagajärjeks on kohutav segadus nii laua all kui peal, aga loll komme on tal see, et kui ta enam midagi ei taha, siis ta viskab need põrandale. Ütlebki, et asi on päh ja lennutab jälle laua alla. Ei ole aidanud ka siin seletamine ega keelamine. Ma ei saa aru, kust ta selle peale üldse tuli. Meie ausõna ei loobi sööki laua alla. Äkki peaks, figuurile teeks see kindlasti head. Ei pane šokolaadi suhu, viskan laua alla hoopis!

Ja kolmandaks – super issi. Mis te arvate, kes on see, kes ärkab lapsega hommikul vara, vahetab tal riided ja mähkme, keedab köögis putru, söödab teda, mängib temaga, üritades ise veel tööle minekuks valmis saada, riietuda, süüa? Mina magan see aeg.. Samamoodi kui laps öösel nutab, kes temaga mööda tuba käib ja kussutab? Issi. Ma kuulasin alati imestusega neid lugusid, kus mehed pole nõus lapsega jalutama minema, mähet vahetama, süüa andma või mis iganes veel. Me kui haiglast koju saime, siis Andres tahtis kohe kõike ise ka proovida ja osata. Tal küll võttis lapse mähkimine ja riietamine kordades rohkem aega, aga vähemalt ta tegi seda ja sai hakkama. Kui me esimest korda lapsega õue jalutama läksime, siis me vaidlesime, kes vankrit saab lükata. Seda juhtub veel siiamaani. Ja eks laps tunnetab ära ka, et issi on see hea, kes ei riidle ja pahanda – isegi kui ta üritab, siis see näeb nii koomiline välja lihtsalt, et ei mina ega laps ei saa aru, et see peaks riidlemine olema. Ma ei oleks suutnud oma lapsele paremat isa valida, kui Andres seda on!

9 thoughts on “Lugu super issist, väiksest paharetist ja kohvisõltlasest

  1. Kohvi on niii heaaaa!! Päris nii palju ma seda juua ei tohi, mul hakkab süda puperdama 😀

    Minu paharetil on sama söögi loopimise komme ja kui päris aus olla,hakkab see juba üpriski vihale ajama. Selleasemel et anda mulle märku,et ta on söömise lõpetanud,lendab kõik laua alla:D

    Ja õnneks Hannal on ka sedasorti superissi,kes tihtipeale hommikuti võtab lapse ja toimetab temaga,samal ajal ise tööle sättides!

    Ehk siis äratundmine oli kõigi kolmega:D

    • Mul puperdab ka! Praegu ka 😀
      Ja see söögi loopimine ajab tõesti väga närvi, peaks vist koera või põrsa koju võtma, et põrand puhas oleks, ma ei jaksa seal 5 korda päevas käpuli seda nühkida iga päev 😀
      Ja seda on nii tore kuulda, et super issisid on veel! Go super issid!

  2. Kohv! Oeh, ma arrrrrrrmastan seda! Ja raseduse lõpus oli lausa kohutav, kui ma ei saanud seda vererõhu pärast juua 😦

    • Ma enne rasedust ja rasedana üldse ei joonud kohvi, aga pärast sünnitust vaikselt hakkasin mekkima mehe tassist ja nii ta on nüüd läinud. Täiesti sõltuvuses 😀

  3. Mulle ka meeldib kohv 😀 Vahel, kogemata, asendab see näiteks mõnda mu söögikorda. Päris tõsiselt teen kohvi ja unustan söögi teha, sest kui juba tassi kätte saan ja maha istun.. Oeh 😀

    Meie kleepisime oma telekal kunagi nupud kinni 😀 Mingiks ajaks aitas. Meil oli selline kole vana kineskoop ja sellest ei olnud kahju. Uuel telekal ei julgeks teipi nuppudele tõmmata.

    Superissi on meil kaa kodus! Ma imestan samamoodi, kui keegi räägib, et tema mees ei tegele lapsega, ei vaheta mähet, ei sööda, ei pane magama. Ja hoian pead kinni, ma ei suudaks kunagi nii elada. Ja kui suur armastus mu sees tärkab, kui ma näen kuidas mees lastega tegeleb 😀

    • Mina ka ei jaksaks sellisega üldse koos olla, kes ainult tegemise rõõmu naudib ja hiljem teab heal juhul, mis soost ta laps on. Ja õudne lihtsalt, kuidas aastane oskab juba pähe istuda ja manipuleerida. Ma isegi ei osanud midagi öelda talle enam, kui ta keelamise peale lihtsalt mkmm tegi ja pead raputas 😀

      • Oh, ära räägi. Kalju on selline jonnipunn juba, et hoia ja keela. Midagi ei saa, siis viskab end selili maha ja röögib 😀 Kaks minutit hiljem muidugi on juba unustatud ja mässab edasi nagu midagi poleks olnud 😀

      • Ma ei saa temaga enam poes ka käia. Kuramuse söödik. Iga asja peale on kohe mämm mämm ja kui ei saa, siis kisab ja üritab vankrist välja vingerdada. Erilised nuhtlused on banaanid, no siis kui neid näeb, ei ole enam midagi teha. 😀

Lisa kommentaar

