Kanasupp

Oleme kõik ikka tõbised, M hakkas ka täna köhima lisaks minule ja mis siis taolises olukorras teha? Perearsti ma täna kätte ei saanudki, üritasin terve päeva helistada. Auru ta endale teha ei lase, ainult karjub ja väänleb süles. Üritasin 3 korda, siis loobusin. Tegin talle kummeliteed. Seda jõi paar lonksu ainult. Jäi üle ainult klassikaline kanasupp. Kõikide haiguste imerohi.

Mõttes oli see mul juba eile, tõin paki kana poolkoibi ja porgandit. Kartul, nuudlid, puljong ja maitseained olid kodus juba olemas.

Minu jaoks on kanasupp maitsev, kasulik, tervislik, tervistav ja üsna odav kogu pere roog. Sööme seda kõik suurima heameelega.

Ma kirjutan niisama üles ka “retsepti”, kuidas me seda suppi valmistame. Mina sain sinapeale söögivalmistamisega alles üsna hiljuti, ehk poolteist aastat tagasi, kui siia Lasnamäele kolisime ning mul viimaks piisavalt suur köök toimetamiseks oli. Esimese kanasupi tegin nii, et vanaema mind telefoni teel juhendas, sest no kui ei ole varem süüa teinud, siis ei tule nii elementaarsete asjade peale, kui just loomupoolest kulinaarne geenius ei ole. Mina ei ole. Ehk on kellelgi abiks.

Vaja läheb siis kana poolkoibi (saab ka muu kana osaga, aga need mu lemmikud supipuljongi keetmiseks). Oleneb kogusest, praegu panin sinna 4 tk. Siis ma võtan voolava vee all koibadelt ära naha ja pesen nad rasvast puhtaks ning teen noaga paar sisselõiget. Keema panen nad külma vette. Ootan siis veidi, kuni vaht vee peale tõuseb ja korjan seda pealt ära, kuniks enam vahtu ei tule. Järgmiseks lisan kanapuljongi kuubikud, porgandi, kartuli, terapipar ja mõne loorberilehe ja uuesti – podisema. Vahepeal ikka maitsen, kas sai kõike piisavalt. Kui porgand-kartul juba pehme, korjan kanakoivad potist välja ja jätan taldrikule jahtuma. Kui jahtunud, võtan liha kontide ümber ära ja lisan liha potti tagasi ning kõige viimasena lisan peotäie nuudleid. Ja valmis ta ongi :):)

Head isu!

supp

3 thoughts on “Kanasupp

  1. Ma tegin ka eile kanasuppi, praegu soojeneb pliidil 🙂 Aga ma keetsin enne puljongi valmis – kana, sibul, porgand, pipraterad, loorber, veidi soola. Tund aega lasin vaikselt podiseda, siis kurnasin puljongimaterjali välja, panin puljongisse hakitud kartuli keema, lisasin natukese aja pärast hakitud porgandi, siis tükeldatud kana ja tilli ja peterselli.
    Paar korda olen nuudleid ka lisanud aga need imevad end nii vedelikku täis, et pärast pole supist midagi järel.

Lisa kommentaar

