Ai ai ai ja piim, ära palun mine ära

Tapeeti valima me eile ei jõudnudki. Ilm oli kole, endil oli zombi tunne ja Mariel ei kavatsenudki magama jääda. Vaatasime hoopis filmi 47 Roninit. Või no see mängis telekast taustaks, sest võimatu on midagi vaadata, kui keegi teleka häälest üle joriseb.

Kell lähenes juba viiele ja pidin hakkama trenni sättima. Mõtlesin igaks juhuks Mammu tarbeks pudelisse piima jätta ja mida imet, ei tulnudki midagi! Või no tulid mingid hädised 30 ml, millest ei ilmselgelt ei piisa ja kõik. See oli esimene kord. Tavaliselt kui tahan, pumpan terve pudeli täis.

Selle eest mind imetamisnõustaja hoiatas ka, kui helistasin selle tarbeks, et uurida, kas peale trenni võib lapsele rinda anda või mitte. Kusagilt internetiavarustest olin ma lugenud, et peale trenni tekivad piima mürkained. Tundus veidi uskumatu, sest selle loogika järgi ei tohiks ka jalutamas käia ja peale seda last sööta. Mul oligi õigus. Pidi täiesti idiootne jutt olema ja kellegi väljamõeldis. Ainus mis ta soovitas oli endal ikka piisavalt süüa ja juua, et piim ära ei kaoks. Aga no mõnel päeval on nii kiire, et läheb lihtsalt meelest. Tekkis juba kerge paanika. Õnneks olin varasemalt veidi piima sügavkülmutanud, just taoliste olukordade tarbeks. Võtsin ühe 120 ml kotitäie siis sooja vette sulama, et kui mu “lapsed” õuest tulevad, saab üks neist ikka kõhu täis süüa.

Panime siis endid kõiki valmis ja sättisime õue. Ma unustasin telefoni maha, sain paar tundi feisbuuki võõrutust.

Trenniks oli siis Bodyart. Nagu ma eelnevalt lugenud olin, pidi olema selline rahulik trenn, jooga jms rahulik segu. Läksin siis saali ja vaatasin, mis vahendid teistel on ja tõin endale ka. Kaks matti üle üksteise + märgina pandud ja fliistekk. Viimast ma ei võtnud. Mis ma sellega trennis tegema peaks? Kõikidel polnud ka, mõtlesin et osad on lihtsalt mingid imelikud.

Tuli siis treener, selline keskeas naisterahavas, energiast pulbitsev. Hakkasime siis peale. Terve trenni vältel mängis vist üks ja see sama laul. Algus oligi rahulik, mõtlesin juba et oh, väga tšill. Hiljem kindlasti hea olla. Hinga sügavalt sisse ja välja ja venita end pikaks ja mõnule niisama. Ja no see oli ju alles soojenduste soojendus. Kus siis hakkas pihta. Kõike ma kaasa teha ei suutnud, treener siis hüppas minu kõrvale pikali maha ja julgustas, et muidugi saad hakkama. Hinga ja hinga. Tuli juba sünnitus meelde. Lõpus juba mõtlesin, et ma ei taha enam hingata. Riided olid seljas läbimärjad, bodypump oli selle kõrval nali.

Lõpuks pidime lihtsalt pikutama ja sügavalt hingama silmad kinni. Siis tundsin, kuidas keegi paneb mulle teki peale. Ah selleks see fliis siis oligi.

KÕIK KOHAD ON VALUSAD!

Koju jõudes oli toas vaikus, arvasin, et Andres lapsega veel õues, aga polnudki. Kummutasid juba pudelit. Ma kasutasin võimalust ja käisin ruttu dušši all, sest noh, ma olin läbimärg ja ilmselgelt ei lõhnanud kõige meeldivamalt. Piima ärakadumist kartes haarasin peale trenni poest ühe halvaa, mille ma kodus koos suure tassi tilliseemneteega alla kugistasin.

Magama läksime väga varakult, kohe peale Palume Lavale saadet. Söötsin enne veel Marielil kõhu täis, et äkki teeb vähe pikema une. Ja tegigi. Alguses. Tõusis pool 2, sõi kõhu täis, jäi ilusti magama. Ja siis uus äratus juba tunni pärast. Meeeeeeletu kisa. No ei saa aru mis viga on. Mähe oli kuiv, alles ta sõi. Lihtsalt röökis nagu ratta peal. Kuramuse gaasid, ma ütlen! Andres siis hüppas temaga pallil, jäi natukeseks jälle magama ja uuesti. Ja nii hommikuni välja ja veel hommikul läks edasi. Ja nii ka täna juba terve päev. Appiii!

Hommikul sain ta veel korraks magama, magasin ise ka. Peale seda sain mina temaga pallil hüpata. Siis läbi suure vaeva sain tal kõhu täis söödetud ja riidesse – läksime õuetiirule. Tegin oma tavapärase Prisma ringi. See tuleb ca 6,5 km. Käisin poest ka läbi, sinna ukse kõrvale on ilmunud miski turulett, ostsin sealt maasikaid.

Vankris laps õnneks magas ilusti. Ära olime veidi üle tunni. Ilm oli kõik see aeg kahtlane, taevas patseerisid suured tumedad pilved ja nagu muiste, unustasin ma just täna vihmakile maha. Nii hästi läks, et sain vaid viimased meetrid koju joosta enne kui päris paduka alla jäime.

No ja nüüd on kodus Mammu vahelduva eduga 5 minuti kaupa maganud. Ma üritasin see aeg köögis seda meetrite kõrgust nõudehunnikut vaikselt väiksemaks pesta. Sain isegi hakkama, aga sain ka kümneid kordi vahuste kätega joosta lapsele lutti suhu tagasi panema. See nõudepesu nii käibki, kui ta ärkvel on, et ma jõuan enamasti korraga ära pesta täpselt veerand taldrikut, enne kui jälle startima pean.

Trenn jääb täna vist vahele, sest zumbasse ma ei saa, kuna Andres läheb autoga ülevaatusele kuhugi Õismäele ja ei saa lapsega kodus olla ja bodypump oleks täna mu haigete lihaste jaoks liiga karm. Vaatab, kui ilm paremaks läheb, teeme äkki ühe kärutiiru veel. Ilmselgelt oleks vaja, sest peale esimest tiiru jõhverdasin ma 200g fazeri šokolaadi endale sisse. Sellistel gaasipäevadel nagu täna ei suuda lihtsalt ilma suhkruta funktsioneerida 😦

 

2 thoughts on “Ai ai ai ja piim, ära palun mine ära

  1. Soovitan Sul tihedamini last rinnale panna. Rinnapiim tekib nõudlusega ehk mida rohkem laps rinnal on, seda rohkem saab keha märku, et rinnapiima toota. Muidugi peab ka ema tervislikult ja mitmekesiselt toituma, kuid mingi koguse vedeliku joomine päevas ei tekita rinnapiima juurde. Kui laps saab süüa pudelist ja lisaks veel lutti võib olla tekkinud ka olukord, kus ta on rinnal viril, ei haara ilusasti jne. See on tingitud sellest, et imemistehnika rinnal ja imemistehnika pudelist on erinev- viimasega ei pea laps ise nii palju tööd tegema ja söök tuleb kergemini kätte. Sellepärast soovitan rohkem rinda pakkuda. Mis puudutab halvaad, siis teaduslikult tõestatud pole, et see rinnapiima teket soodustaks. Kui tegemist on gaasidega, siis võiksid jälgida rohkem ka oma söögilauda. Oluline on see, et kuni kuuenda elukuuni ei vaja laps midagi peale rinnapiima – ei vett, mahla ega teed. Lapse viril olemiseks on väga palju põhjuseid, nälg, ebamugavustunne, gaasid jne aga ka väga tihti lihtsalt turva- ning lähedustunde vajadus.

    Kui soovid rohkem enda toitumisest lugeda (k.a kofeiini tarbimisest), siis siin on pdf-na väga hea materjal http://www.kliinikum.ee/attachments/article/522/rasedate_ja_imetavate_emade_toitumis_ja_toidusoovitused.pdf

    Loodan, et mu vabatahtlikust kommentaarist oli ehk veidi abi. Harjutan kätt 🙂
    Edu edaspidiseks !
    D.

    • Aitäh kasuliku info eest! 🙂
      Laps on mul niigi iga 1,5-3 tunniste vahedega rinnal, veel tihedamat graafikut ei kujutaks väga ette. See oli nüüd õnneks ühekordne juhus, kus lisaks piima ei tulnud, aga eks nüüd aja möödudes keha hakkabki tootma täpselt selle koguse piima, mis laps ära tarbib ööpäevas. Siiani on mul seda just liiga palju olnud ja laps ei jõua kõike ära süüa. On juba sügavkülm seda kraami täis ja liitrite viisi saadud kraanikausist alla kallatud. Pudelist on ta nüüd (peaaegu) 2 kuu vältel süüa saanud täpselt 4 korda. Ma väga ei tahaks uskuda, et olen sellega ta ära rikkunud. Ja lutt, no lutiga on selline lugu, et talle on seda lihtsalt tarvis. Seda öeldi ka imetamisnõustamises. Mõnel lapsel on keskmisest suurem imemisvajadus ja lutt on igakell etem variant kui see, et ta hakkab endale sõrmi, riideid, tekiserva vms suhu toppima ja neid lutsutama. Neid ei saa tema eest hiljem ära peita, aga lutti saab, kui võõrutama hakata. Lutiks on meil gumdrop lutt : http://thefirstyears.com/gumdrop , mis idee pooles ei tohiks samuti imetamisvõtet ära rikkuda, kuna ta on nibu kujuga ning tugevamast materjalist, et laps peab vaeva nägema, et seda lutsutada. Näljas ta mul igatahes pole ja loodetavasti ei jää ka. Kõik päevad pole lihtsalt kahjuks vennad, eriti veel imiku kaootilist päevaplaani arvestades 🙂

Lisa kommentaar

