Sünnitus

See postitus jääb praegu poolikuks. Kirjutan selle natukese, mis ma mäletan.

Igatahes. Panin siis oma asjad ära, selle “seksika” öösärgi selga, istusin korraks maha ja kuulsin, kuidas kõhus käis prõksti. Järsku tundsin, et midagi sooja voolab mööda jalgu alla. Jooksin vetsu ja siis juba uputas, aga, veed olid valet värvi. Pruunikasrohelised ja ma seda teadsin, et see just väga hea ei ole. Tegin siis ukse lahti ja hüüdsin ämmakale, et mul tulid veed ära, aga on valet värvi. Ta siis tuli kontrollima ja vaatas, et on jah, aga rahustas maha, et see suure tõenäolisusega sellest esilekutsuvast tabletist. Et need teevad veed pruuniks millegipärast. Pandi mind siis voodisse pikali, ktg peale, tuli arst, vaatas avatust, lapse pea külge pandi andur, et kontrollida, kuidas ta end tunneb. Ma samal ajal muudkui uputasin palatit üle. Ja kus siis hakkas alles valus. Tuhud tulid kohe vähem kui kahe minutiliste vahedega. Kui Andres lõpuks jõudis ma juba uuuuuuuuutasin ja aaaaaaaatasin nagu segane. See andur lapse pea küljes segas, tundsin koguaeg, nagu see hakkaks välja kukkuma. Mul oli kõige mugavam ja vähem valutum selili olles. See muidugi lapsele ei sobinud ja küll ma siis keerasin end ühele küljele ja teisele ja siis ronisin püsti – suur viga, see oli liiga valus. Siis uuesti voodisse, kõhuli kott-tooli otsa, siis uuesti külili. Aeg venis nagu tatt ja koguaeg oli valus. Hinge ei saanud üldse tõmmata. Palusin epiduraali. Sain! Arst tuli vaatama, et avatust 3 cm, saab teha küll. Jäin siis ootama, kuni tuleb see tore onu, kes valu ära võtab. Pidin siis olema kägaras, end liigutada ei tohtinud, ämmaemand ja praktikant hoidsid mind kinni, sest tuhud ju käisid ikka edasi ja valuga on raske end mitte liigutada. Epiduraali tehti umbes 15-20 minutit. Ja enne kui see valmis, tundsin tuhuga samal ajal suurt soovi juba pressida. Kui seda ämmakale mainisin, ütles ta ainult, et misasja, vara veel. Ei ole sa veel nii kaugel. Aga see pressimise soov läks ainult tugevamaks ja enam ei saanud seda tagasi hoida. Kutsuti siis arst uuesti vaatama ja mis üllatus, täisavatus ja pea paistis. 15 minutiga selline asi siis. Andres saadeti muide epiduraali ajaks välja, esiteks, kuna palatis oli korraga väga palju inimesi, teiseks kuna ta ei kannata verd ja nõelu. Kui ta pea ukse vahelt sisse pistis uuesti, et kas sai tehtud, siis ämmakas ütles, et jaja, pea juba paistab. Jälle. Šokk. Misasja. Juba? Siis läks kõik nagu läbi udu. Hoidsin silmi kinni, ma väga ei mäleta mis edasi sai. Lõpuks lõigati mind igatahes alt lõhki ja laps tõmmati vaakumiga välja, lastearst vaatas ta kiiresti üle, sai apgariks 7-8-9 ja seal ma siis pikutasin, laps kõhu peal. Vaatas mulle oma suurte nööbikestega otsa. Ma olin ikka veel transis. Just selle lõpu hägususe tõttu, tahakski saada sünnituslugu, et mis siis tegelikult seal juhtus, et lõpp nii metsa läks. Kui teada saan, siis kirjutan siia ka.

Aga, sellest hetkest, kui veed tulid läks lapse sünnini vähem kui kolm tundi. Jess. Saavutus seegi, et nii kiiresti tehtud sain. Oleks ma kauem valutama pidanud, ma oleks ära surnud sinna vist.

2 thoughts on “Sünnitus

  1. Oled Sa tänaseks teada saanud, mis siis lõpus metsa läks? Ma küsisin ka enda sünnituslugu näha, aga sain paberil ainult mingi mõttetu üldise häma 😦

  2. Ma lugu välja ei võtnud, aga midagi nägin digiloos ning sünnitusjärgses kontrollis rääkisime ämmaemandaga asja läbi. Põhimõtteliselt lapse südamelöögid läksid tuhude vahepeal nii alla, et tal jäi süda vist isegi korraks seisma, siis neil oligi aega 10 minutit, et laps kätte saada, et püsivaid kahjustusi ei tekiks. Seepärast toodigi ruttu lastearst ja igasugused aparaadid jms kohale ruttu, et nad ei teadnud, mis seisus laps sünnib. Aga õnneks ta taastus hästi ruttu ning kõik oli siiski korras 🙂

Lisa kommentaar

